Close
Sluiten
Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

VFR800X met motorrijder op bergweg, zicht op rechterkant
VFR800X met motorrijder op bergweg, zicht op rechterkant

VFR800X Crossrunner

Ontvlucht het alledaagse

Maak je los

Laat de verkeerschaos achter je en ga voor het betere bochtenwerk met de volledig nieuwe VFR800X Crossrunner.

OPWINDENDE PRESTATIES

Atletische, avontuurlijke look gecombineerd met opwindende V4-prestaties, dat is deze allrounder met attitude.

 

ONTVLUCHT HET ALLEDAAGSE

Maak je los van de stad.

De nieuwe VFR800X Crossrunner geeft je de vrijheid. Hij heeft hetzelfde chassis als de VFR800F, een avontuurlijke, sportieve look, een krachtigere V4 VTEC-motor en een stijve wielophanging met lange veerweg. Hij is erg praktisch, met volledige ledverlichting aan de voor- en achterkant, handvatverwarming met 5 standen en een verstelbare zadelhoogte. Het Honda Selectable Torque Control-systeem (HSTC) en Anti-Lock Braking System (ABS) zorgen voor een extra gerust gevoel in veeleisende rijomstandigheden.

 

VFR800X geparkeerd op platteland naast motorrijder

STOER EN VERFIJND

De gespierde en minimalistische adventure-sportstyling van de VFR800X Crossrunner laat zien wat hij in huis heeft door te pronken met de V4 VTEC-motor en het aluminium twin-beam frame. De verlengde veerwegen (voor en achter) strijken ruw asfalt glad, terwijl de rechte zithouding en het brede stuur voor een vlijmscherpe stuurrespons en wendbare handling zorgen, van stadswijk tot bergpas. Hij kan bovendien ook heel goed lange afstanden aan, waarbij het zadel, dat op een hoogte van 815 of 835 mm kan worden gezet, optimaal comfort biedt. 

 

 

VFR800X geparkeerd op bergweg, zicht op rechterkant

Vloeiende controle

We zijn al jarenlang technologieën aan het ontwikkelen die ervoor zorgen dat je met zo min mogelijk inspanning betoverende rijervaringen hebt. En wij vinden dat een grotere bewustwording van de weg moet leiden tot een betere controle.

VFR800X, ¾ linkervooraanzicht

Ledverlichting

De onderscheidende X-vormige koplamp van de VFR800X Crossrunner bevat een heldere ledlamp met wit licht voor een beter zicht en een krachtigere lichtbundel. Dit unieke design zorgt er samen met het ledachterlicht voor dat er minder stroom van de motor nodig is.

Honda Selectable Torque Control (HSTC)

Het Honda Selectable Torque Control-systeem (HSTC) houdt nauwkeurig de achterwieltractie in de gaten, gebruikmakend van vloeiend motormanagement, om ervoor te zorgen dat de band grip houdt op gladde wegen. Het systeem wordt bediend vanaf het stuur en heeft drie instellingen die zichtbaar zijn op het lcd-instrumentenpaneel.

 

VFR800X, ingezoomd op het achterwiel

Allround prestaties

De V4 VTEC-motor produceert meer koppel en vermogen, met een karaktervol gevoel en een uniek, opwindend geluid dat uit zijn 4-2-1-1-uitlaat komt naarmate de toeren hoger worden.

De motor zit in een chassis dat vervolmaakt is in de VFR800F, inclusief de 43 mm Honda Multi-Action System-telescoopvork (HMAS), met een veerweg van 131 mm en traploze verstelling van de veervoorspanning. In combinatie met de gasgevulde achterschokdemper zorgt dit voor een woest en capabel stukje adventure-sport gereedschap dat allround functionaliteit verbindt met scherpe prestaties. 

 

VFR800X geparkeerd op bergweg, zicht op rechterkant