Minimalistisch dashboard
De "one button" snelheidsmeter is een compacte 100 mm wijzerplaat met negatief LCD-display en blauwe achtergrondverlichting. Hij is opvallend effectief en beschikt nu over een digitale versnellingsindicator.
A2
Rijbewijs
471 cc
vloeistofgekoeld motorblok
Een motorfiets in de "chopped bobber"-stijl die authentieke en traditionele looks combineert met moderne technologie.
De CMX500 Rebel draait om vrijheid voor alle motorrijders, vooral voor houders van een A2-rijbewijs. Met het sterke vloeistofgekoelde parallel twin motorblok dat omgeven is door een wiegframe, en een geüpdatete ophanging, verlichting, comfort en dashboard, is dit een motor met een verbluffende look. Maar het is ook een onbeschreven blad dat je verbeelding de volledig vrije keuze geeft.
De Rebel wordt aangedreven door de beproefde parallel twin motor. De gasrespons is zacht, vlot en lineair. Dit is de ideale opstap als je van een kleinere motorfiets komt. Dankzij een nieuwe uitlaat is hij nu ook EURO5 compatibel. De toevoeging van een assist-en-slipper koppeling helpt bij het veranderen van versnelling met een 30% lichter hendelgevoel. De zitpositie in het lage zadel en met licht gestrekte armen is echt ontspannend. Je bent klaar voor de snelweg. Zelfs bij lage snelheden blijft de Rebel comfortabel en gemakkelijk te besturen.
De innovatieve kenmerken van de Rebel zijn gebaseerd op de waarden van individuele vrijheid.
De "one button" snelheidsmeter is een compacte 100 mm wijzerplaat met negatief LCD-display en blauwe achtergrondverlichting. Hij is opvallend effectief en beschikt nu over een digitale versnellingsindicator.
Zoals op veel traditionele motorfietsen bevindt het contactslot zich aan de linkerzijkant onder de brandstoftank.
De hoog geplaatste ronde LED-koplamp, gemonteerd met gegoten aluminium, heeft een opvallend nieuw intern design dat erg retro werkt. De richtingaanwijzers zijn nu ook LED's.
De dikke velgen en banden in "bobber"-stijl passen perfect bij de dubbelzuigerremklauw vooraan. Achteraan is de Rebel uitgerust met een enkelzuigerklauw. Het twee-kanaals ABS-systeem behoort tot de standaard uitrusting.
De poten van de 41 mm voorvork staan ver uit elkaar voor meer stabiliteit, comfort en stijl. De veervoorspanning en de demping werden herzien om een betere rijervaring op te leveren. De swingarm van stalen buizen met een diameter van 45 mm is verbonden met twee met stikstof geladen Showa schokbrekers met instelbare voorspanning. Er is hier een sterkere veerspanning voorzien om overeen te stemmen met de voorvorken.
De voetsteunen staan in het midden voor een ontspannen rijhouding. Ze passen perfect bij de slanke verhoudingen van de Rebel en bij de lage zadelhoogte van 690 mm. De nieuwe zadelvorm levert ook extra comfort om langere ritten nog aangenamer te maken.
Beide voeten stevig op de grond plaatsen geeft een gevoel van vertrouwen als je vaak moet stoppen in druk stadsverkeer.
Slank genoeg om door stadsverkeer te glippen met een laag zadel dat extra comfort en zekerheid biedt.
De prestaties van de CBR500R waren vooral gebaseerd op hoge toerentallen. De hertekende PGM-FI-mapping van de brandstofinjectie geeft deze Rebel een totaal ander karakter. Hij heeft veel kracht bij lage toeren en een stevig koppel van 43,2 Nm bij 6.000 tpm. Gecombineerd met het topvermogen van 34 kW bij 8.500 tpm levert dit prestaties op die ideaal zijn voor het stevige cruisen.
De 2-in-1-uitlaat is gebouwd met twee resonantiekamers en heeft een 120 mm demper in shotgun-stijl. Een hertekende interne vorm en een nieuwe LAF sensor helpen om de motor EURO5 compatibel te maken. Het geluid is diep en pulserend dankzij de 180° ontstekingsvolgorde. Schakel door de zesbak en je zult ervan versteld staan hoe sterk deze motor aanvoelt.
Ga rijden en proef de vrijheid, zoals een Rebel.
Vrijheid om te rijden waar en wanneer je wilt. De CMX500 Rebel overbrugt het gat tussen kleinere motorfietsen en zware motoren.