Close
Sluiten
Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

CRF1100L AFRICA TWIN

GESMEED DOOR AVONTUUR

Honda Africa Twin, driekwart rechtervooraanzicht, gepoetste motorfiets rijdend in zand
Honda Africa Twin, driekwart rechtervooraanzicht, gepoetste motorfiets rijdend in zand

GEBOREN IN DE WOESTIJN.
KLAAR VOOR ALLES.

We zijn er klaar voor. Klaar om te zweven. Om echt vrij te zijn en te voelen hoe je banden in de modder bijten, op zoek naar grip en vrijheid. Je motorfiets is je tool, je gereedschap. En bij het rijden vorm je één geheel. Dat is het geheim van de Africa Twin. Gesmeed door oneindig veel kilometers. Voor de rit van je leven.

GETUNEDE TWEECILINDER SOUNDTRACK.

Geef gas tot je nekharen overeind staan door de stoere grom van de uitlaat van de Africa Twin. Nu ben je klaar (best gehoord met een koptelefoon).

Scrollen

OOG VOOR DETAIL

Werp een blik op de unieke kenmerken die de Africa Twin zo speciaal maken.

PURE OFFROAD PRESTATIES

Nieuw chassis, bodywork en rijpositie zorgen voor een goede offroad controle.

Controle is een onmiskenbare troef op een onverharde weg. Daarom hebben we het chassis van de Africa Twin volledig hertekend en ook een lichter hoofdframe voorzien. De aluminium swingarm in CRF450R stijl en het opgeschroefde aluminium achtersubframe zijn afgestemd op de verstelbare Showa voorvorken en achterdemper. En ook de rijpositie werd aangepast voor zittend en staand rijden met een verhoogd stuur en een smaller zadel. Het bodywork in strakke rally-stijl is even slank met een compacte voorkuip en windscherm. De dubbele LED koplampen zijn uitgerust met een automatische DRL-technologie voor een scherpe en consistente zichtbaarheid overdag.

Honda Africa Twin, driekwart rechtervooraanzicht, wheelieing in woestijnlandschap

GEAVANCEERDE TECHNOLOGIE OM GRENZEN TE VERLEGGEN.

Je houdt van een uitdaging? Wij ook.

Een echte test van wat mogelijk is. We hebben de nieuwe Africa Twin gebouwd om grenzen te verleggen. De ruimere cilinderinhoud verhoogt het koppel in het middengebied, met een extra 5 Nm piek voor een lineaire en compromisloze aandrijving, en biedt een extra 5 kW piekvermogen. Een nieuwe uitlaat zorgt voor een sterkere grom.

IMU-regeling

Een Inertial Measurement Unit (IMU) met 6 assen monitort permanent de dynamische bewegingen voor een nauwkeurig beheer van de Honda Selectable Torque Control (HSTC), de Wheelie Control en de Engine Brake via vier standaard rijmodi en twee aanpasbare gebruikersmodi. De Bochten ABS zorgt voor meer veiligheid op de weg en beschikt over een offroad instelling en een ABS-uitschakeling achteraan.

Honda Africa Twin, driekwart linkervooraanzicht, rijdend in zand
Honda Africa Twin, studiobeeld standpunt rijder

Smart moves

Wanneer je de weg voor je niet scant, kijk je vooral naar het dashboard van de Africa Twin. We hebben daarom een 6,5 inch TFT-touchscreen voorzien met Apple CarPlay® en Bluetooth-connectiviteit. De Dual Clutch Transmission (DCT) optie biedt manueel en automatisch schakelen, naast een G switch instelling voor een meer directe aandrijving als er geen verharde weg meer is.

Honda Africa Twin, zoom op TFT-scherm

Twee verschillende Africa Twins

Allebei klaar voor het avontuur. Kies hier de jouwe.

Honda Africa Twin Adventure Sports, in de studio, rechterkant
Honda Africa Twin in de studio, rechterkant

Africa Twin

Africa Twin Adventure Sports

HONDA MOTORCYCLES EXPERIENCE

Personaliseer je motor met de Honda Motorcycles Experience-app. Via de AR-functie kun je een kleur selecteren, accessoires toevoegen en zien hoe de motor eruit zou zien in je garage.
Download voor iOS
Download voor Android
HONDA Africa Twin application customize 3D