Sluiten
Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

Honda CRF450R

Mis geen enkel moment

VECHTEN MET HET KOPPEL

Meer vermogen en koppel

De CRF450R is sterker–waar dan ook. 1,8 kW extra piekvermogen bij 9500 rpm verhoogt de topsnelheid, terwijl een extra koppel van 2 Nm bij 7500 rpm de aandrijving verbetert, en dat al vanaf 3000 rpm.

de perfecte start

Met de drietraps HRC Launch Control kun je een snelle start maken, meteen vanuit het starthek, ongeacht je manier van rijden en je rijervaring, en in wat voor omstandigheden je ook rijdt.

Scrollen

Productlogo Honda CRF450R.

Baanbrekend

De CRF450R is toonaangevend. Zowel voor enthousiaste amateurs als doorgewinterde profs is dit altijd een motor geweest die een hoog vermogen levert, en toch goed te beheersen is. Natuurlijk, in combinatie met de duurzaamheid en betrouwbaarheid waar Honda om bekend staat.

Starten. Eerste plaats. Podium.

Wil je een ongekend voordeel bij de start? Natuurlijk wil je dat. Alsjeblieft.

We hebben de geweldige CRF450R als uitgangspunt gebruikt en we hebben het model nog beter gemaakt. Allereerst is dit model lichter. De motor levert meer vermogen en koppel dankzij een nieuwe cilinderkop, inlaat en uitlaat, plus een op maat gemaakte ontstekingstiming voor elke versnelling, en we hebben HRC Launch Control toegevoegd voor een eenvoudigere perfecte start. Een herziene afstelling van de Showa-vering, een nieuwe voorste remklauw en verstelbare Renthal-fatbars maken het geheel compleet. De eerste plaats pakken en de leiding behouden was nog nooit zo eenvoudig.

Close-up van het stuur van de CRF450R
Close-up van de voetsteun van de CRF450R
CRF450R, rijdend op een circuit.
CRF450R, rijdend op een circuit.

MOTOCROSS OF ENDURO

Kies je wapen

CRF450RX, rechterkant CRF450RX De CRF450RX beschikt over zowel het pure motorcross DNA om vlot elke enduro-rit mee te rijden, als het potentieel om met vertrouwen snelle stukken af te werken, steile beklimmingen aan te kunnen en technische stukken te doorkruisen. En net als bij de nieuwe CRF450R is het rijpakket verbeterd, waardoor deze motorfiets een formidabel offroad-wapen is geworden dat verwoestend snel is op de grond, en ook na verloop van tijd gebruiksvriendelijk is.
CRF450R, rechterkant CRF450R Sinds de introductie in 2002 heeft de CRF450R zichzelf al bewezen met het complete motorcrosspakket, waarmee de bestuurder de volledige controle heeft. Een volledig nieuw ontwerp dat is begeleid door HRC, plus de elektrische starter als standaarduitrusting leidt ons rechtstreeks naar de nieuwe CRF450R; HRC heeft meer vermogen en een hoger koppel en de Launch Control-functie toegevoegd, en heeft tevens het chassis verbeterd.

Ontdek de CRF450RX

GEBOREN WINNAAR

Het verschil zit in de details.

Harder. Sneller. Sterker. Keer op keer.

Meer vermogen en koppel uit de Unicam-motor van 449cc halen was een kwestie van het doorvoeren en combineren van gedetailleerde ontwikkelingen van HRC, en dat merk je meteen zodra je gas geeft. Het compressiegedeelte van de verbrandingskamer, het omloopprofiel van de zuiger, de zuigerveer en de drijfstang zijn herzien. Een nieuw luchtfilterelement met een groter oppervlak laat meer lucht door, terwijl de nieuwe PGM-F1-instellingen gebruikmaken van deze verbeterde luchtstroming, en tweemaal per cyclus brandstof kunnen inspuiten. Dankzij een versnellingspositiesensor kunnen er drie specifieke ontstekingstimings worden toegepast voor de 1e en 3e, 3e en 4e, en 5e versnelling. Ook de uitlaat is nu voorzien van andere boringen met een grotere diameter, vanaf de splitsing van de uitlaatpijp. En de totale lengte van de uitlaat aan de linkerkant, van de poort tot de punt, is verlengd tot 187 mm, waarbij de rechter demperbuis 98 mm langer is gemaakt. Oh, en we hebben de kickstarter verwijderd.

HRC Launch Control

De HRC Launch Control-functie is ontwikkeld met directe inspraak van professionele Honda-racers, en biedt drie bedieningsniveaus waarmee de CRF450R meteen vanaf de start de voorsprong kan pakken. Niveau 1 werkt op 8000 rpm en is geschikt voor modderige omstandigheden, of voor minder ervaren bestuurders. Niveau 2 is de basisinstelling voor droge omstandigheden en werkt op 8500 rpm. Niveau 3 start met 9500 rpm en is bedoeld voor bestuurders met veel ervaring.

CRF450R, linkerzijde.
Close-up van de motor van de CRF450R.

Engine Mode Select Button (EMSB)

De CRF450R is ontworpen om te racen in allerlei omstandigheden, zodat het karakter van de motor kan worden aangepast aan de weg waarop je rijdt. En met de drie modi van de Engine Mode Select-knop (EMSB) is dat allemaal mogelijk. Modus 1 levert een uitgebalanceerd vermogen en koppel, geschikt voor de meeste omstandigheden. Modus 2 biedt een soepeler vermogen en koppel, voor verbeterde tractie van het achterwiel op gladde of modderige ondergronden, terwijl Modus 3 voor een agressieve manier van rijden zorgt, voor rijden in diep zand. Modus 2 en 3 kunnen verder worden aangepast met de bestaande HRC-tool voor het instellen van hardware en software.

CRF450R, in de lucht, driekwart linkervooraanzicht.

Getoonde afbeeldingen zijn niet conform de Europese specificatie