Close
Sluiten
Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

Honda CRF450R

Mis geen enkel moment

VECHTEN MET HET KOPPEL

CONTROLE VAN HET VERMOGEN

De CRF450R is nu uitgerust met het Honda Selectable Torque Control (HSTC) systeem dat 3 niveaus biedt om de achterwieltractie en de grip te maximaliseren. Neem het vermogen in eigen handen.

de perfecte start

Met de drietraps HRC Launch Control kom je zeer snel uit het startblok, ongeacht je manier van rijden, je rij-ervaring en de rij-omstandigheden.

Scrollen

Productlogo Honda CRF450R.

Baanbrekend

De CRF450R is toonaangevend. Zowel voor enthousiaste amateurs als voor doorgewinterde profs is dit altijd een motor geweest die een hoog vermogen levert en die je toch goed in de hand hebt. De combinatie met de befaamde duurzaamheid en betrouwbaarheid van Honda is natuurlijk een extra troef.

Starten. Eerste plaats. Podium.

Wil je altijd als eerste uit de startblokken komen? Natuurlijk! Geen probleem.

We hebben de geweldige CRF450R als uitgangspunt gebruikt en we hebben het model nog beter gemaakt. Het Honda Selectable Torque Control (HSTC) systeem biedt 3 vermogensbeheermodi voor de maximalisering van de achterwieltractie en van de grip met een volledig natuurlijk aanvoelende gashendel en vermogensafgifte. De motor biedt ook geoptimaliseerde PGM-FI en HRC Launch Control instellingen. De herziene compressiedemping bij lage snelheden voor de Showa ophanging optimaliseert de wendbaarheid bij stevig remmen en versnellen, en het nieuwe remblokmateriaal voor de achterremklauw verbetert de duurzaamheid. Onmiddellijk de leiding nemen en ze niet meer afstaan was nog nooit zo eenvoudig.

Close-up van het stuur van de CRF450R
Close-up van de voetsteun van de CRF450R
CRF450R, rijdend op een circuit.
CRF450R, rijdend op een circuit.

MOTORCROSS OF ENDURO

Kies je wapen

CRF450R, rechterkant CRF450R Sinds zijn lancering heeft de CRF450R zijn kwaliteiten bewezen als de ultieme motorcrossmachine die de rijder alle teugels in handen geeft. Een team onder leiding van HRC heeft de machine nu volledig hertekend. Een elektrische starter behoort tot de standaard uitrusting. De motor krijgt meer vermogen van een door HRC ontwikkelde cilinderkop met HRC Launch Control, en het chassis werd geüpgraded: dit is de CRF450R met 3-modi HSTC.
CRF450RX, rechterkant CRF450RX De CRF450RX biedt zowel het pure motorcross DNA om vlot elke enduro-rit te rijden, als het potentieel om met vertrouwen snelle stukken af te werken, steile beklimmingen aan te kunnen en technische stukken vlot te doorkruisen. Net zoals de CRF450R is deze motor uitgerust met de Honda Selectable Torque Control (HSTC). Het is dus een indrukwekkend offroad wapen dat verschrikkelijk snel, maar ook bijzonder duurzaam is.

Ontdek de CRF450RX

GEBOREN WINNAAR

Het verschil zit in de details.

Harder. Sneller. Sterker. Keer op keer.

HRC heeft de 449cc vierkleps Unicam motor met elektrische starter aangepast om meer vermogen en een piekkoppel te krijgen bij hoge toerentallen dankzij een herziening van de verbrandingskamer, het zuigermantelprofiel, de zuigerring, de drijfstang, de PGM-FI instellingen, de aangepaste ontstekingstimings voor de vijf versnellingen en de inlaat/uitlaat-efficiëntie. Dit is weer een duidelijke illustratie van de manier waarop HRC de ervaringen op het race-circuit gebruikt om de productiemotoren verder te ontwikkelen. De Honda Selectable Torque Control (HSTC) met drie modi werd toegevoegd om optimaal gebruik te kunnen maken van de upgrade van de motor dankzij een naadloos vermogensbeheer via de ontstekingstiming en PGM-FI. Elke modus biedt een heel ander gevoel voor verschillende situaties: Modus 1 biedt de laagste interventie met een lange reactietijd om de wielspin te beperken (en de motor in de hand te houden) in trage en scherpe bochten. Modus 3 biedt een veel snellere en sterkere interventie voor modderige omgevingen, en modus 2 is een tussenweg tussen modus 1 en modus 3. En als je de HSTC niet nodig hebt, kun je het systeem volledig uitschakelen.

HRC Launch Control

De HRC Launch Control functie van de CRF450R werd ontwikkeld met directe inspraak van professionele Honda racers en biedt drie niveaus voor een perfecte start. Niveau 1 werkt op 8000 rpm en is geschikt voor modderige omstandigheden, of voor minder ervaren bestuurders. Niveau 2 is de basisinstelling voor droge omstandigheden en werkt op 8500 rpm. Niveau 3 start aan 9500 rpm en is bedoeld voor rijders met veel ervaring.

CRF450R, rechterkant.
Close-up van de motor van de CRF450R.

Engine Mode Select Button (EMSB)

De CRF450R werd ontworpen om te racen in alle mogelijke omstandigheden. Je past het karakter van de motor dus beter aan aan het circuit waarop je rijdt. En met de drie modi van de Engine Mode Select-knop (EMSB) is dat allemaal mogelijk. Modus 1 levert een uitgebalanceerd vermogen en koppel, geschikt voor de meeste omstandigheden. Modus 2 biedt een soepeler vermogen en koppel, voor verbeterde tractie van het achterwiel op gladde of modderige ondergronden, terwijl Modus 3 voor een agressieve manier van rijden zorgt, voor rijden in diep zand. Modus 2 en 3 kunnen verder worden aangepast met het bestaande HRC-instelgereedschap voor het instellen van hardware en software.

CRF450R, in de lucht, driekwart rechtervooraanzicht.

De getoonde afbeeldingen stemmen niet overeen met de Europese specificaties