Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

Disclaimer - De getoonde afbeeldingen zijn een combinatie van het huidige model en van het model van vorig jaar.

Honda Dax 125

RIJDEN IS PLEZIER

Daarom keert de Dax terug. Alle elementen die hem zo perfect maakte toen hij verscheen aan het einde van de jaren 1960 - het compacte formaat, het toegankelijke motorblok en het lichte stuurgedrag - blijven ook vandaag nog aantrekkelijk. Bovendien zorgden we voor meer vermogen en een verbeterd frame, ophanging en remmen. Maar de essentie blijft even simpel als verleidelijk: Dax en relax. Rijden is plezier.

Honda Dax 125

MOTORFIETSEN MAKEN HERINNERINGEN

En magische, ook. Die eerste draai aan het gashendel. Dat gevoel van vooruit te gaan, van individualiteit. Van vrijheid. Dat is wat de Dax teweegbrengt. Het opent de deur naar de wereld van motorrijden voor iedereen, vervuld van authentieke, guitige charme. Na 40 jaar afwezigheid in Europa keert deze oude, trouwe vriend terug. Klaar om nieuwe herinneringen te maken. 

Honda Dax 125

En een door en door moderne motorfiets

Je vraagt je misschien af waar de Dax zijn naam aan dankt. Dat is omdat zijn T-vormige hoofdframe van geperst staal doet denken aan een Teckel, oftewel een Dachshund. De nieuwe Dax is robuust, stijlvol en gebouwd met 21e eeuwse kennis en techniek. Alle andere onderdelen blijven trouw aan de details van weleer. Het hoge mini-ape stuur, de offroad-geïnspireerde, naar boven draaiende uitlaatdemper en het dubbelzadel geven de Dax zijn onmiskenbare, charmante vorm. 

Honda Dax 125

Wat heb je nog anders nodig?

De Dax is er voor iedereen. Dus zorgden we ervoor dat hij eenvoudig rijdt. Te beginnen met een zadelhoogte van slechts 775 mm en een natuurlijk aanvoelende controle vanuit een ontspannen, rechtop rijpositie. De hoogwaardige ophanging - 31 mm USD voorvorkpoten en een dubbele achterschokdemper - zorgen voor een zachte rit. Ook de dikke banden dragen daartoe bij en geven uitstekende grip op allerlei ondergronden. Het eenkanaals ABS beheerst de remkracht aan de hydraulische voor- en achterremklauwen. Zo ga je vol vertrouwen de baan op.

Honda Dax 125

Met een eenvoudige draai aan het gashendel

Het uiterst soepele, luchtgekoelde 124 cc-motorblok staat garant voor duurzaamheid en produceert 6,9 kW piekvermogen met 10,8 Nm koppel. Dat zorgt voor een levendige acceleratie die perfect inzetbaar is in de stad. Zelfs met twee personen bedraagt de realistische, relaxte cruise-snelheid 90 km/u. Ook is het blok erg zuinig in verbruik met maar liefst 63,7 km/l (1,57 l/100 km, WMTC-mode). De centrifugaalkoppeling maakt de koppelingshendel overbodig en maakt je leven nog eenvoudiger. Gewoon het gas opendraaien en gaan. Schakelen doorheen de vier versnellingen doe je via de voethendel, maar het systeem doet al het werk.

Honda Dax 125

Groots van uitrusting

Het zijn de kleine dingen die het meeste opvallen. De verchroomde handvatten achteraan zijn net juist van stijl en geven houvast voor de passagier. Een afdekkap beschermt de ketting van allerlei obstakels (zoals losse kledij), en de zwarte 12 inch wielen met 5 spaken voegen een moderne toets toe. Net zoals de volledige LED-verlichting en het compacte, cirkelvormige LCD-instrumentenpaneel waarop je alle informatie ziet die je nodig hebt en niets meer. 

Scrollen