Zwevende schijven met ABS
Voor extra remkracht is er een 296 mm zwevende wave-stijl schijf, bediend door een tweezuigerklauw. Tweekanaals ABS behoort tot de standaarduitrusting. Dit laat toe om het ABS op de achterrem desgewenst uit te schakelen.
We verbeterden de prestaties zodat er meer mogelijkheden zijn voor beginnende en meer ervaren rijders. Voor elk soort gebruik. Met in het oog springende racekleuren en nieuw bodywork - gebaseerd op dat van de competitiegerichte CRF450R-motorcrosser - ziet hij er best agressief uit. Maar hij is gebruiksvriendelijk en geschikt voor elk type rijder.
Welke wordt de jouwe - Enduro of Adventure?
![]() |
CRF250L | Een dual purpose motor in enduro-stijl die voldoet aan EURO4-normen met een vierkleps DOHC-blok. Inclusief: Showa-ophanging, 7,8 liter brandstoftank. 2195 mm wielbasis, 255 mm grondspeling, 875 mm zadelhoogte en tweekanaals ABS-remmen. | |
![]() |
CRF250 RALLY | Een dual purpose motorfiets in Adventure-stijl met een vierkleps DOHC-blok dat voldoet aan EURO4-normen. Inclusief: Showa-ophanging, 10,7 liter brandstoftank. 2210 mm wielbasis, 270 mm grondspeling, 895 mm zadelhoogte, tweekanaals ABS-remmen en LED-koplamp en -knipperlichten. |
Op het vlak van uitrusting is dit geen lichtgewicht: de CRF250L combineert praktisch gebruik en stijl met veelzijdigheid en prestaties.
Voor extra remkracht is er een 296 mm zwevende wave-stijl schijf, bediend door een tweezuigerklauw. Tweekanaals ABS behoort tot de standaarduitrusting. Dit laat toe om het ABS op de achterrem desgewenst uit te schakelen.
Gemakkelijk af te lezen informatie op het digitale dashboard met snelheidsmeter, toerenteller, benzinemeter en klok.
De CRF250L is als basis afgewerkt in Honda’s Extreme Red competitiekleur – net als de racing CRF450R – met zwarte en witte accenten geïnspireerd op de HRC-fabrieksmachines.
De brandstoftank van 7,8 l (inclusief 1,8 l reserve) levert een bereik van meer dan 250 km - voor veel on- en off-road rijden. De vlakke vuldop is voor het gemak voorzien van een scharnier.
Van het midden tot aan de achterkant is de stijl scherp en agressief - helemaal in MX- en Enduro-stijl - met slanke radiatorflappen, zijpanelen en een tank-zadelcombinatie die de rijder een grote bewegingsvrijheid geeft.
Pro-Link achterophanging met vernieuwde instellingen voor groter comfort. De Showa-achterschokbreker heeft een enkele buis en een cilinder met 40 mm diameter.
De 43 mm upside-down Showa-vork werkt als één geheel, met aan één zijde de veer en aan de andere zijde de demping. De veervoorspanning en de demping zijn afgesteld op gebruik op de openbare weg en offroad.
De taps toelopende aluminium swingarm heeft een monobloc-structuur die tegelijkertijd stijfheid en een goede balans biedt. Daarnaast wordt het onafgeveerd gewicht verlaagd voor betere stuureigenschappen.
Het 250 cc motorblok biedt veel koppel als het pad steiler wordt
Het 250 cc monocilinder DOHC-vierklepsblok met vloeistofkoeling werd verbeterd. De PGM-FI injectie voedt het EURO4 blok via een 38 mm gasklephuis. Hierbij past een hertekende airbox en een nieuw uitlaatsysteem zodat er 24,4 pk bij 8.500 tpm en 22,6 Nm bij 6.750 tpm wordt geleverd.
Het stalen dubbel wiegframe met ovale middensectie past perfect bij het blok en deze combinatie is perfect voor een stevige offroad-rit of om door het drukke stadsverkeer te glippen.
Een primaire balansas vermindert de trillingen van het blok terwijl de zesversnellingsbak en koppeling sterk genoeg zijn voor offroad-gebruik, terwijl deze ook soepel genoeg werken voor een rit door stadsverkeer.
De CRF250L is licht en wendbaar met de stijl van een pure crossmotor. Perfect om je door de stad te loodsen of voor een offroad-trip in het weekend.