Sluiten
Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

CRF1000L Africa Twin

Ga verder

Afdaling van de duinen

Rally-stijl

LCD

Instrumentenbord

Throttle by wire met

verschillende

rij-modi

Scrollen

Logo van Africa Twin

Een hart voor avontuur

De CRF1000L Africa Twin is vernoemd naar de Dakar-winnende NXR750, maar is niet alleen voor touren over lange afstand en offroad-uitstapjes, het is ook een sterke motor voor alledaags gebruik.

De wildernis roept je naam.

Zet je schrap wanneer je hem hoort.

De Africa Twin is de perfecte metgezel, overal waar je gaat, in de stad of op het platteland. Hij heeft Throttle By Wire met 3 rij-modi en op DCT-modellen, is er een bijkomende G-modus  voor offroad-gebruik, plus een reeks innovatieve, nieuwe motorcomponenten die je verder zullen leiden dan je ooit durfde te dromen. Als jij er klaar voor bent, is de machtige CRF1000L dat ook.

Close up van remlichten Honda Africa Twin.
Close up van ophanging Honda Africa Twin.
Zijaanzicht Honda Africa Twin op straatlocatie.
Close up van uitlaat Honda Africa Twin.

Laat sporen na

Laat het einde van de verharde weg je niet tegenhouden.

Niets kan de CRF1000L Africa Twin tegenhouden. Rijd door de stad, ontsnap voor een weekendje of ga op een lange touringvakantie, met een stevige portie offroad natuurlijk. Waar je ook gaat of staat, deze motorfiets is uitgerust om je overal naartoe te brengen. Hoever je ermee wilt gaan, bepaal je zelf.

Meer details

Met deze unieke kenmerken heeft de Africa Twin geschiedenis geschreven.

Meer details

Met deze unieke kenmerken heeft de Africa Twin geschiedenis geschreven.

Vergelijk de twins

Er is keuze uit twee modellen. Beide hebben zin in het avontuur.

Zijaanzicht van Honda Africa twin. CRF1000L Africa Twin Een minimalistische look in vergelijking met de Adventure Sports. 2 kg lichter maar met hetzelfde vloeistofgekoelde 998 cc 8-kleps paralleltwin-blok met aangepaste uitlaat. Dual Clutch Transmission, Throttle By Wire, met 3 rij-modi, G-switch, Honda Selectable Torque Control en Engine Braking, 18,8 liter benzinetank en volledig instelbare SHOWA-ophanging.
Zijaanzicht van Honda Africa Twin Adventure Sports CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Vloeistofgekoelde, 998 cc 8-kleps parallel twin met een 270° ontstekingsvolgorde, uni-cam cilinderkop met aangepaste uitlaat. Dual Clutch Transmission (Optioneel), Throttle By Wire, met 3 rij-modi, G-switch, Honda Selectable Torque Control en Engine Braking. Er is een 24,2 liter benzinetank, meer grondspeling, verwarmde handvatten, ruimer bemeten kuipwerk plus een volledig instelbare SHOWA-ophanging.

Overal bereikbaar

Je kunt op elke weg rijden met één van de drie rij-modi.

Alles ligt letterlijk binnen handbereik. Kies het motorkarakter dat het best past bij je stemming, je motorbeheersing of de omstandigheden.

Rij-modi

Er zijn drie ingestelde combinaties: TOUR biedt het maximum vermogen en gemiddeld niveau van motorrem gecombineerd met een hoge HSTC tractiecontrole. URBAN levert een iets lager vermogen met dezelfde instellingen voor HSTC en EB (motorrem) als TOUR.

Persoonlijke instellingen

Een vierde modus - USER - laat de rijder toe om zijn of haar voorkeursniveau van vermogen, motorrem (EB) en tractiecontrole (HSTC) op te slaan. Op DCT-modellen, voor de beste offroad-prestaties, drukt u in elke rij-modus op de G-knop. Hierdoor wordt de werking van de koppeling aangepast en is er een meer directe aandrijving via DCT.

Verschillende manieren van rijden

De standaard manuele modus laat toe om van versnelling te veranderen via de bedieningsknoppen op de linker stuurhelft. D-modus biedt de meest optimale combinatie tussen een laag verbruik en rijcomfort terwijl de S-mode toegang geeft tot drie verschillende sportieve mappings.

Dual Clutch Transmission

Zoals de naam al laat vermoeden, is dit een systeem met twee koppelingen die afzonderlijk werken via een eigen elektro-hydraulisch circuit. Eén dient voor de start, 1ste, 3de en 5de versnelling, de andere voor 2de, 4de en 6de. Dus als je een versnelling kiest, wordt er overgeschakeld van één koppeling naar de andere. Het biedt een vlot en snel schakelpatroon waarbij het rijgedrag stabiel blijft terwijl er van versnelling veranderd wordt.

Close up van besturing Honda Africa Twin.

Selecteer de modus van je keuze om te touren en DCT doet de rest. Gewoon het stuur vastnemen en het avontuur kan beginnen.

Close up van Honda Africa Twin Throttle by wire.

Op DCT-modellen schakel je gemakkelijk naar een andere rij-modus door een eenvoudige druk op de knop.

Handmatige aandrijving

De CRF1000L heeft ook een model beschikbaar met een soepele zesversnellingsbak voor iedereen die liever handgeschakeld rijdt. Het gebruikt hetzelfde shift-camontwerp als de CRF450R voor instant schakelingen en werkt met een lichte aluminium assist/slipper-koppeling. Er is ook een quickshifter beschikbaar als optie op beide aandrijvingen.

Zijaanzicht Honda Africa Twin, landelijke locatie.

Dubbele koppeling (dual clutch transmission) met HSTC, past automatisch aan om u optimale tractie en controle te geven op een helling.

De twin voor elk terrein.

Het juiste evenwicht voor het avontuur op de weg en ernaast.

Driekwart vooraanzicht van Honda Africa Twin in studio.

Het nieuwe 998 cc-motorblok van de CRF1000L heeft een lichtere balansas en een gereviseerd in- en uitlaatsysteem om het koppel in het middengebied te verbeteren. Deze combinatie levert een vinnige en energieke gasrespons, precies wanneer je die nodig hebt. Dankzij de controle van het motormanagement, biedt deze motor uitermate veel vertrouwen bij het rijden op onverharde ondergrond, in de stad, op secundaire wegen of in de woestijn.

Licht en compact

De nieuwe afmetingen van de motor helpen niet alleen om de grondspeling te vergroten, ze verhogen ook het comfort. Het is opgehangen op zes punten, waardoor de trillingen tot een minimum beperkt worden. Het semi dubbel stalen wiegframe is sterk en veelzijdig, waardoor je zowel aan hoge snelheden kunt touren als een stevig off-roadavontuur aangaan.

Trekkracht

Combineer het topvermogen van 70 kW bij 7.500 tpm met 99 Nm koppel bij 6.000 tpm en je krijgt een stevige acceleratie wanneer je die nodig hebt.

Ups en downs

De Dual Clutch Transmission maakt het gemakkelijker om een helling zowel op als af te rijden. Het is een intelligent systeem dat hellingen herkent. Naarmate de helling steiler wordt, past het systeem zich aan, zodat je altijd de meest optimale tractie hebt.

Licht en efficiënt

De intelligente 18,8 liter brandstoftank, in combinatie met het efficiënte verbruik van de motor, kan een bereik opleveren van meer dan 400 km, afhankelijk van de wegcondities. Verdere gewichtsbesparing van 2,3 kg komt er via het gebruik van een Lithium-Ion batterij. De toegevoegde waarde hiervan bevindt zich in de langere levensduur en het feit dat de lading beter bewaard blijft, zelfs als de batterij enige tijd niet gebruikt wordt.

Geboren winnaar

Meer dan 8500 slopende kilometers zandduinen, modder, kameelgras en rotsen. De Africa Twin overwon het allemaal.

2x Honda Africa Twins met bestuurders, met uitzicht op een ravijn.

In 1981 zette Honda de allereerste stappen in de Parijs-Dakar Rally – de zwaarste offroad motorrace ter wereld. Slechts vijf jaar later domineerde de Africa Twin de race met een 1-2-3 finish – en won de volgende, en de volgende, en de volgende.

Zijaanzicht Honda NXR-750 studio.

De Honda NXR-750 – onze originele winnaar van de Parijs-Dakar Rally.

Screenschot van Africa Twin-configurator.

Start je avontuur met de Africa Twin op je smartphone en tablet.

Ontdek de kenmerken van de Africa Twin, personaliseer de kleurstelling en bekijk het bodywork in 360°. Duik daarna in de Augmented Reality-Mode om te bekijken hoe de motor er uit ziet op je oprit - dit alles met onze nieuwe mobiele applicatie.

OF, creëer nu je Honda met onze Configurator

3x screenshots van Africa Twin App.