Close
Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

Scrollen

RCV Sports Kit: Ontdek meer

Onderdelen van de krachtbron

Close-up van RC213V-S

ECU - De ECU levert meer vermogen en dat is nodig op het circuit. De installatie van de Sports Kit zorgt voor een verandering in het normale en omgekeerde schakelpatroon, de instelling van de belasting van de Quick Shifter van het Load Cell type, het aantal tanden op het tandwiel, de buitendiameter van de band en de bediening van de Start-modus. Bij stilstand zal het gelijktijdig indrukken van de Start-knop en Select-knop de bediening van de Start-modus activeren. Zo wordt het toerental beperkt tot een op voorhand ingesteld niveau (6000-12.000 tpm). De rijder kan dan het gas volledig opendraaien en zich uitsluitend concentreren op de bediening van de koppeling bij de start van een race.

Luchtinlaat vooraan - Op de RC213V wordt de lucht naar de motor geleid met een zo hoog mogelijke druk via het bovendeel van de kuip. Dit verbetert de acceleratie en de topsnelheid dankzij de hogere stuwdruk. Op de RC213V-S is de koplamp weggenomen en na het verbinden van de luchtinlaten met het bovendeel van de kuip werd er een luchtkanaal gecreëerd dat vergelijkbare stuwdruk genereert met die van de RC213V.

Demper - De demper op de RC213V-S heeft dezelfde karakteristieken als de RC213V, zonder katalysator of variabele klep. Hij is gemaakt uit titanium en ongeveer 4,8 kg lichter dan de standaarddemper op de RC213V-S.

AI connectie cover set - Als de uitlaatluchtinjectiebuis verwijderd wordt voor rijden op het circuit, wordt de AI connectie cover set op de plaats van de verwijderde buis geïnstalleerd. Deze set bestaat uit een plaat en dichting die verhinderen dat er uitlaatgas lekt, alsook uit een buis met een plug voor aansluiting op de luchtfiltercover.

Bougie - De bougies in de Sports Kit hebben optimale ontstekingskarakteristieken en idem warmtebereik. Dankzij een eersteklas brandstofinjectie en ontstekingstiming is het mogelijk om hoge toerentallen en een hoger vermogen te bereiken na installatie van de Sports Kit.

RC213V-S op het circuit

Quick Shifter en overbrenging

RC213V-S zijaanzicht

Load Cell type Quick Shifter - De inputdetectie van de Quick Shifter is aangepast van het switch-type voor rijden op de openbare weg naar het Load Cell type (met druksensor), identiek als dat van de RC213V.

Dit maakt het mogelijk om de richting van de kracht die uitgeoefend wordt op de schakelas te detecteren bij bediening van het schakelpedaal. Op die manier worden zowel de normale schakelvolgorde als de omgekeerde schakelvolgorde mogelijk gemaakt. Omdat ook de detectie van de omvang van de uitgeoefende kracht mogelijk is, is de instelling van de schakelbelasting instelbaar (met vanop de standaardpositie keuze tot 2 hogere en 2 lagere niveaus).

Omgekeerd schakelpatroon - Het is mogelijk om hetzelfde schakelpatroon te kiezen als op de RC213V. Heel wat motorfietsen die bedoeld zijn voor gebruik op het circuit, hebben een omgekeerd schakelpatroon in vergelijking met straatmotoren.

Het duwen op het schakelpedaal om op te schakelen zorgt voor minder tijdverlies dan het traditionele opheffen van het schakelpedaal om naar een hogere versnelling te gaan. Dit schakelpatroon wordt altijd bij races gebruikt. De RC213V-S heeft dezelfde schakeltrommel als de RC213V.

Data logger set - Snelheid van de motor, toerentallen van het blok, stand van het gashendel en andere data worden tijdens het rijden in real time geregistreerd en met GPS-data gecombineerd. Dit laat toe om tot in detail te bekijken hoe de rijder tijdens de rit presteerde.

De data worden opgeslagen op een bijgeleverde USB-stick. Verdere analyses kunnen worden uitgevoerd door een verbinding te maken met de computer waarop specifieke analysesoftware geïnstalleerd is.

De informatie wordt afgebeeld in overeenstemming met Honda's unieke design voor het analysescherm. Zo kunnen de rijgegevens via eenvoudige handelingen ontleed worden.

Verbindingsstang voor link achteraan- Op de RC213V-S heeft deze stang dezelfde structuur als op de RC213V. Deze heeft een tweevoudige functie: de aanpassing van de totale lengte van de verbindingsstang met de aanpassingsbouten en de hoogte-instelling van de motorfiets. Het is mogelijk om de hoogte van de motorfiets aan te passen met ongeveer 30 mm, rekening houdend met de buitendiameter van de band en de voorkeuren van de rijder.

Remblokken vooraan - De remblokken op de RC213V-S hebben zeer hoge μ waarden en zijn gemaakt uit een exclusief frictiemateriaal voor het racen. Gemaakt door Brembo S.p.A.

Afstandsbediening voor het remhendel vooraan - Het is mogelijk om elke gewenste verandering voor het remhendel te maken terwijl je op het circuit rijdt. Gemaakt door Brembo S.p.A.

Thermostaat - In vergelijking met de 82 °C voor gebruik op de openbare weg, is de overslagtemperatuur voor de klep afgesteld op een lagere temperatuur van 62 °C.

Tandwielset - In overeenstemming met de hogere draaisnelheden op het circuit worden de 15-, 16- en 17-tands voortandwielen gekoppeld aan 40-, 41-, 42-, 43-, 44- en 45-tands achtertandwielen. Hierdoor kunnen de verhoudingen aangepast worden aan het snelheidsbereik op elk circuit en de voorkeuren van de rijder.

Close-up van zijaanzicht met het voorwiel van de RC213V-S met Mark Marquez

Verdere verbeteringen

Close-up van RC213V-S tijdens het racen

CFRP koppelingbeschermer - Dit open type is gemaakt uit CFRP net zoals op de RC213V en zorgt voor een lager gewicht en een betere koeling, wat nodig is bij het rijden op circuit.

Onderste deel voorkuip - Het onderste deel van de voorkuip van de Sports Kit heeft geen gaten voor een claxon of stuurslot omdat ze geïnstalleerd wordt na de verwijdering ervan.

Zadel en onderrug rubber - De RC213V heeft rubber boven het zadel ter hoogte van de onderrug om de rijder een betere ondersteuning te geven en hem tegemoet te komen in zijn rijstijl en de rijtechnieken die hij wil toepassen. De RC213V-S Sports Kit omvat ook een bevestigingskit voor montage van het rubber ter ondersteuning van de onderrug, zodat de rijder volledig de stijl van de RC213V kan toepassen op een motor die gelijkaardige prestaties biedt.

Plug voor afvoer onderaan - Rekening houdend met de regelgeving voor races, beschikt de RC213V over een kap voor de afvoer onderaan de kuip bij zonnig weer. De RC213V-S neemt deze plug over.

Bedradingskit - Deze set met waterdichte kappen ter bescherming van de verbindingen is nodig nadat elektrische en veiligheidsgerelateerde delen verwijderd werden om te rijden op een circuit.

Onderhoudssteunen voor- en achteraan - Onderhoudssteunen in roestvrij staal houden de motor in stilstand in balans. Exclusief ontworpen voor de RCV213V-S.

Motorcover - Een op maat gemaakte motorcover voorkomt dat stof en ander vuil op de motor terechtkomen. Het gebruik van elastisch materiaal zorgt voor een nog betere bescherming van de motor. Aan de zijkant van de cover pronkt het RC213V-S logo.

Close-up van het RC213V-S voorwiel

Ontdek Super Sport