Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

Rechtervoorzijde driekwartsaanzicht van de Honda CBR1000RR-R-Fireblade met rijder op circuit
Rechtervoorzijde driekwartsaanzicht van de Honda CBR1000RR-R-Fireblade met rijder op circuit

ONZE EEUWIGE VLAM

De vlam die het felst laait, dat is die van de drang om uit te dagen. Vanuit dat brandend verlangen ontwikkelden we in 1992 iets behoorlijk buitengewoons. Iets dat een nieuwe categorie sportmotoren creëerde. Iets dat sportieve motorfietsen voor altijd zou veranderen. Nu, in het jaar waarin hij 30 wordt, doet de naam 'Fireblade' nog steeds harten sneller slaan.

FEATURES DIE DEZE MOTOR OP DE EERSTE RIJ PLAATSEN

Bekijk de unieke details die deze CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary zo speciaal maken.

RACE-DNA

Racen verbetert ons. Het zit in ons bloed. En met deze laatste uitvoering zetten we die bloedlijn verder. De racetechnologie is afkomstig van onze RC213V MotoGP-machine, gebruikt door achtvoudig wereldkampioen Marc Marquez, en zorgt voor complete controle op het hoogste niveau. Dichter bij een Superbike zonder je eigen pit-crew kom je niet.

Rechterzijaanzicht van de CBR1000RR-R Fireblade op een circuit
Rechterzijaanzicht van de CBR1000RR-R Fireblade op een circuit

JE KIJKT ENKEL ACHTEROM WANNEER JE WIL ZIEN VAN WAAR JE KOMT

Duik met ons de geschiedenis in en kijk welke evoluties de Fireblade doormaakte. Ontdek hoe onze ontwerpers, ingenieurs en techniekers deze ongelofelijke motorfiets vormden tot de machine die het vandaag is.

Scrollen

DE ERELIJST

De Fireblade en diens raceteams boekten geweldige overwinning en namen eremetaal van de meest veeleisende circuits ter wereld mee naar huis. En dat deden we zo.

TOEN EN NU

Zijaanzicht van de 2022 CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary in studio
Zijaanzicht van de 1992 CBR900R Fireblade in studio

1992 CBR900R Fireblade

2022 CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary

DE EVOLUTIE VAN EEN LEGENDE

De originele Fireblade, het geesteskind van racer en ingenieur Baba San, had een sensationeel vermogen van 126 pk en woog slechts 185 kg. Dat was een absoluut keerpunt. De motor evolueerde tot de vuurspuwende machine van 217,6 pk van vandaag, met een verbluffend toerental van 14.500 tpm. tijd om je polsslag te meten!

HET VUUR DAT ONS VERBINDT

Wij ontketenden misschien wel het vuurtje, maar onze rijders zorgden voor de olie. In 1992 verkocht de Fireblade beter dan alle andere sportmotoren. Dat gebeurde ook in de daaropvolgende jaren. Wij danken jullie, rijders, racers en fans, voor jullie trouw.

Drie zijaanzicht Honda CBR1000RR-R Fireblade en Fireblade SP geparkeerd op een circuit

HET VUUR BINNENIN

Honda's 2022 CBR1000RR-R en CBR1000RR-R SP krijgen ook grondige updates. Met minder gewicht, meer vermogen en verbeterde rij-eigenschappen dankzij een modern elektronicapakket rijdt de legende verder. Ontdek meer over deze twee magnifieke motorfietsen via de knoppen hieronder.