Sluiten
Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

CB1000R Neo Sports Café

Ruw, radicaal en retro

Maximale attitude

Geniet van zijn oerkreet

Scrollen

Honda CB1000R logo.

Harde kern

Een indrukwekkende nieuwe look - de CB1000R volledig herleid tot de essentie.

Een nieuwe street identity

Een naked sportmotor die het verschil maakt.

Compact en gespierd. Het geborstelde metaal valt direct op. De traditie van een hard rijdende café-racer wordt meteen duidelijk. Het is een krachtig beest met buitengewone stuureigenschappen en prestaties. Kom dichter bij de Honda CB1000R, als je durft.

Close-up koplamp Honda CB1000R Neo Sports Café.
Close-up achterwiel Honda CB1000R Neo Sports Café.
Zijaanzicht Honda CB1000R Neo Sports Café.
Close-up tank Honda CB1000R Neo Sports Café.

Slank en stoer

Naked wordt echt minimalistisch.

Wij noemen het de Neo Sports Café en het is de nieuwe naked stijl voor de CB1000R. Compleet hertekend met de nadruk op metaal. De CB1000R heeft een individueel en agressief karakter. Met een motorblok en carterdeksels afgewerkt in diep zwart, werpt deze motor een donkere schaduw op de straat. Hij is nadrukkelijk aanwezig als je er mee rijdt en ook als je hem parkeert.

Driekwart achteraanzicht Honda CB1000R Neo Sports Café, rijdend op straat.

Kenmerken die het verschil maken

Enkele indrukwekkende details van de CB1000R. Een unieke combinatie van sport naked en minimalistische café-racer stijl die niemand onverschillig laat.

Kenmerken die het verschil maken

Enkele indrukwekkende details van de CB1000R. Een unieke combinatie van sport naked en minimalistische café-racer stijl die niemand onverschillig laat.

Jij mag kiezen

Je kunt kiezen voor absoluut minimalisme of gaan voor een motorfiets met een beetje extra.

Zijaanzicht Honda CB1000R Neo Sports Café CB1000R Neo Sports Café Ontworpen rond een volledig nieuw frame, gecombineerd met een hoogwaardige Showa ophanging en ABS-remmen. De voorrem heeft radiaal gemonteerde remklauwen. De 998 cc vier-in-lijn wordt gestuurd via Throttle By Wire, 3 rij-modi plus een USER-modus. Hij beschikt ook over een assist/slipper koppeling, Engine Brake, Honda Selectable Torque Control, volledige LED verlichting, en LCD instrumentenbord.
Zijaanzicht Honda CB1000R+ Neo Sports Café CB1000R+ Neo Sports Café Dit type biedt alle hiervoor vermelde specificaties, maar is ook beschikbaar met deze originele accessoires: verwarmde handvatten, aluminium voorspatbordpanelen, aluminium achterspatbordpanelen, mini-scherm met aluminium onderdelen, afdekkap passagierszit met aluminium onderdelen, radiator-rooster met CB1000R logo en quickshifter.

Bekijk de specificaties

Rij er mee, als je durft

Sportieve stuureigenschappen met agressieve uitstraling

Een pittig vier-in-lijn 998 cc blok, met gesmede zuigers met hoge compressie zoals op de CBR1000RR, opgehangen in een nieuw stalen ruggengraatframe met een enkelzijdige swingarm. Een topvermogen van 107 Kw @ 10.500 tpm, gecombineerd met een koppel van 104 Nm @ 8.250 tpm, geeft je altijd en overal een indrukwekkende acceleratie. Het is een opwindende mix van sterke prestaties en controleerbare kracht voor het hele toerenbereik.

Driekwart vooraanzicht Honda CB1000R Neo Sports Café, magazijn op de achtergrond.

Korte versnellingsbakverhoudingen in eerste, tweede en derde, plus een Assist/Slipper koppeling die ervoor zorgt dat op- en terugschakelen tussen bochten nog meer fun wordt.

Zijdelings actiebeeld Honda CB1000R New Sports Café rijdend op een helling.

Een motorfiets met een absoluut andere look, rijgevoel en prestaties dan om het even welk ouder type.

Vermogen binnen handbereik

Uitleg over vermogensafgifte en rij-modi.

Zijaanzicht rijder op Honda CB1000R Neo Sports Café voor een gebouw.

Door je gepersonaliseerde instelling op te slaan, kan de CB1000R getemd worden voor stadsverkeer of de vrije teugel krijgen voor een meer opwindende rit op secundaire wegen.

Throttle By Wire (TBW) werd aan het elektronicapakket toegevoegd voor maximale controle en de best mogelijke prestaties. Het werkt via 3 rij-modi en samen met de Honda Selectable Torque Control (HSTC) vormt dit een combinatie die je zal aansporen om net dat tikkeltje harder, verder en langer te rijden.

Rain

De laagste vermogenskeuze die je kunt selecteren, biedt ook een medium Engine Braking (EB) en hoge HSTC. De lagere niveaus van vermogen en koppel grijpen vooral in op de eerste drie versnellingen. Daar waar het telt als het nat is.

Standaard

Deze modus gebruikt de middelste setting voor vermogen, HSTC en EB. Hij vermindert het vermogen in de eerste en tweede versnelling en maakt gebruik van een vermogenscurve die net onder de SPORT-modus ligt. Als je weinig gas geeft, wordt het koppel beperkt zodat de motor vlot en stabiel reageert als je voorzichtig met de gashendel speelt. In deze modus mag het achterwiel ook lichtjes slippen en blijft het voorwiel op de grond.

Sport

Als je echt wilt genieten, biedt deze modus het volle vermogen in de zes versnellingen, met het laagste niveau van EB en HSTC. Het is alsof je de teugels viert met maximaal koppel bij elke stand van het gashendel en met zeer weinig input van HSTC.

User

Een programmeerbare modus voor een fijne afstelling met 3 rij-modi. Kan ook worden opgeslagen voor later gebruik.