Integrated Dynamics System
De bestuurdersgerichte cockpit plaatst u in het hart van de NSX rijervaring, waar u direct bent verbonden met een selectie van vier dynamische rij-instellingen.
645 Nm koppel
Met Launch Control
581 pk
Super Handling All-Wheel Drive
Ted Klaus, internationaal projectleider.
De met de hand gebouwde motor is een 3,5-liter V6-motor met twin-turbocompressor. Centraal gemonteerd aan het aluminium chassis levert de motor vermogen via een transmissie met 9 versnellingen en dubbele koppeling, voor directe respons.
Meer vermogen wordt toegevoegd via een elektromotor achter en dubbele gemonteerde elektrische eenheden voor. Op het circuit zorgt dit voor zinderende actie. U kunt het horen, voelen en waarnemen in uw lichaam tijdens het accelereren, remmen en draaien; maar eenmaal terug op de weg kunt u het vermogen ook heel makkelijk temperen.
Het Integrated Dynamics System stelt u perfect in verbinding met de NSX.
De bestuurdersgerichte cockpit plaatst u in het hart van de NSX rijervaring, waar u direct bent verbonden met een selectie van vier dynamische rij-instellingen.
Stil rijden wanneer nodig. In de Quiet-instelling kan de NSX gedurende korte afstanden stil rijden op de elektromotor.
Selecteer de Sport-instelling en u krijgt het perfecte geluidsevenwicht van de V6-motor samen met prestaties die volledig zijn afgestemd op het rijden op normale wegen.
Hier worden de zaken echt serieus. Sport+ maakt het stuurgedrag stijver en zorgt voor sneller schakelen via de transmissie met 9 versnellingen en dubbele koppeling (9DCT) – u wordt verleid in de richting van de rode lijn.
Dit is waar de NSX zijn race-DNA blootgeeft. Als het hybride sportsysteem op volle kracht werkt, geeft de Track-instelling u opwindende acceleraties, spannend bochtenwerk en remgedrag: ga, stop en keer. Wijs de NSX de richting en hij gaat.
Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD) is de eerste in zijn soort die wordt gebruikt in een supercar. Tijdens het accelereren krijgt u onmiddellijk koppel en tijdens het remmen werkt het systeem samen met de schijfremmen voor directe respons. Komt u uit een bocht, dan kunt u eerder en sneller accelereren met extreme precisie.
De motor staat bekend als een autonome hybride. Op innovatieve maar ongelooflijk simpele wijze herwint de motor elektrische energie via acceleratie in bochten en helpt het remproces. Hij laadt voortdurend het lithium-ION-accupakket op en behoudt zo de energieniveaus terwijl u rijdt.
Een dubbele motoreenheid beperkt de vertraging die normaal gepaard gaat met een motor met turbocompressor. Direct werkend op de krukas levert hij onmiddellijk een hoog vermogen en – geholpen door de vooraan gemonteerde dubbele motoreenheden met Launch Control geactiveerd – met een ongeëvenaarde hoog koppel vierwielaandrijvingacceleratie.
Dankzij kleinere, lichtere turbocompressoren wordt meer vermogen behaald met gebruikmaking van twee unieke eenheden van het type ‘Electronic Wastegate’. Deze compacte turbines besparen ruimte en reguleren maximale turbodruk voor minder vertraging en betere prestaties.
De transmissie met negen versnellingen en dubbele koppeling (Dual Clutch) synchroniseert prachtig met de V6-krachtbron en Direct Drive-motoreenheid, waarbij volledig gebruik wordt gemaakt van het uitgangsvermogen en de brede vermogensgroep van de NSX. Schakelen gaat razendsnel en combineert perfect met de snelle respons van de NSX; perfect voor een dag op het circuit en ook supersoepel op de weg.
Het gaat allemaal om Yaw Control. Dit is waar het vermogen in bochten strategisch wordt toegepast op één wiel en dan het andere via de dubbele motoreenheden aan de voorkant. Dit staat ook wel bekend als koppelvectoring en het voelt alsof de auto draait naar wens.
Het systeem met 9 speakers en surround-soundtechnologie, gecreëerd in samenwerking met de bekroonde opnametechnicus en producer Elliot Scheiner, biedt met 580 watt de buitengewone ervaring van een virtuele concertzaal in de auto. Start de muziek.