Werken als één geheel
De 'lopende band' van de NSX: de vloeren zijn schoon, de ruimte royaal, genoeg ruimte om te ademen. Technici met nette witte uniformen zijn continu onderdelen aan het controleren voordat deze worden gemonteerd.
Wij zijn allemaal individuen, dus waarom zou dat niet gelden voor de NSX? Van het allereerste met de hand gemaakte model tot aan de handmatige montage van uw eigen persoonlijke, in de fabriek gemonteerde opties: de NSX is perfect in elk detail.
De combinatie van menselijk vakmanschap met de precisie van technische uitmuntendheid zorgt ervoor dat de NSX volgens de hoogste normen tot stand is gekomen.
Voor het bouwproces van de NSX ontwikkelden we een werkomgeving waarin machines naast mensen zouden kunnen werken, en niet andersom. Dit was een van de belangrijkste beslissingen die we hebben gemaakt.
De 'lopende band' van de NSX: de vloeren zijn schoon, de ruimte royaal, genoeg ruimte om te ademen. Technici met nette witte uniformen zijn continu onderdelen aan het controleren voordat deze worden gemonteerd.
Alle elementen van het aluminium frame worden volledig gemonteerd en – in een serie van gechoreografeerde roterende bewegingen – gelast door machines; het is hypnotiserend. De lasnaden van het aluminium frame worden vervolgens gecontroleerd door laser tot op een derde van een mensenhaar.
Als het chassis is gelast, wordt het via onderdompeling voorzien van een coating met een aantal oplossingen door een serie tanks, specifiek gebouwd voor de NSX.
We zetten de auto van binnenuit in elkaar; de met de hand gebouwde V6-motor en aandrijflijn gaan er als eerste in. Het allerlaatst zijn de carrosseriepanelen en de wielen aan de beurt – allemaal met de hand.
Elk paneel wordt met lak bespoten voor montage, en vervolgens individueel geïnspecteerd door een wave-scantool. Deze meet de structuur van het oppervlak om oneffenheden te voorkomen – zelfs de voor het mensenoog onzichtbare.
We hebben meer dan 20 uur nodig om de perfecte lakafwerking te bereiken: twee lagen primer, vijf lagen kleur en twee lagen heldere lak. Daarna laten we het 16 uur drogen. Eenmaal uitgehard wordt de auto met de hand geschuurd, schoongeveegd en voorzien van nog twee lagen heldere coating voorafgaand aan de laatste laklaag.
Dit verbluffende lakeffect brengt de NSX tot leven, door de vloeiende lijnen van de carrosserie te accentueren.
Het kwalitatief hoogwaardig afgewerkte interieur van de NSX maakt de verbinding tussen mens en machine.
De bestuurdersruimte van de NSX is beschikbaar in drie verschillende afwerkingen, van speciaal geselecteerd, hoogwaardig korrelleder – elk met eigen kleuropties. Welke u ook kiest, u ervaart altijd onovertroffen niveaus van luxe, comfort en sportprestaties.
De sportstoelen in Milano leder zijn gecombineerd met Alcantara – een materiaal speciaal geïmporteerd uit Italië. Beroemd om zijn zachtheid houdt de unieke structuur met veel grip u bij elke snelheid op uw plek. Beschikbaar in Ebony.
Deze verwarmbare, elektrisch verstelbare sportstoelen zijn voorzien van een duurzame anilinecoating en beschikken over een elektronische geheugenfunctie die de stoelen automatisch afstelt op een vooraf bepaalde zitpositie. Beschikbaar in Red, Saddle, Ebony en Orchid.
De verwarmbare, volledig lederen, elektrisch verstelbare sportstoelen zijn speciaal behandeld met aniline voor duurzaamheid en beschikken over een elektronische geheugenpositie. Beschikbaar in Orchid en Ebony.
Ons Carbon Fibre Exterior Pack bestaat uit voorspoiler, achterspoiler, zijskirts en uitlaatdiffuser achter. Zij geven de NSX een vleugje circuitagressie, waar hij ook naartoe gaat.
Het Signature Interior Sport Pack heeft een in leder gewikkeld stuurwiel en een subtiel metervizier afgewerkt in Alcantara, dat gecombineerd kan worden met dakbekleding van hetzelfde materiaal of zwarte stof indien gewenst. Voor een echt pittige sportieve look zijn het stuurwiel en metervizier beschikbaar in het Fibre Interior Pack samen met aluminium sportpedalen en voetensteun.
Aandacht voor het kleinste detail: de gepolijste aluminium voetpedalen zijn geïnspireerd op het circuit.
Extreem licht, ongelooflijk sterk – het favoriete materiaal voor professioneel motorracen.
Ze zijn gemaakt van gesmeed aluminium voor lichtheid en stevigheid. De stijfheid-gewichtratio is perfect in evenwicht voor topprestaties. De wielen en Brembo-remmen – met optionele carbon-keramische schijven die worden gebruikt in de F1 – houden de onafgeveerde massa van de auto op een absoluut minimum voor een betere wegligging.