Sluiten
Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

Honda CRF450RX

Het ultieme offroad-wapen

Kracht en uithoudingsvermogen

MEER VERMOGEN EN KOPPEL

Net als de CRF450R is de CRF450RX sterker, op alle gebieden. 1,8 kW extra piekvermogen bij 9500 rpm verhoogt de topsnelheid, terwijl een extra koppel van 2 Nm bij 7500 rpm de aandrijving bij lage en middelhoge toerentallen verbetert.

DE PERFECTE START

Wil je altijd op de voorgrond treden? Met de drietraps HRC Launch Control vlieg je meteen het starthek uit, ongeacht je manier van rijden en je rijervaring, en in wat voor omstandigheden je ook rijdt.

Scrollen

Productlogo Honda CRF450RX

Samengesteld voor het winnen van wedstrijden

De CRF450RX is ons complete offroad-projectiel. Met dezelfde motorupgrades als de nieuwe CRF450R, waaronder HRC Launch Control, kan deze motorfiets sneller optrekken en verwoestend snel rijden, van specials op vlakke ondergronden tot technische circuits. En dat de hele dag door.

HET HULPMIDDEL VAN JOUW KEUZE

Wil je voordelen? Natuurlijk wil je dat. Hier zijn er verschillende.

Met de nieuwe CRF450R MX als basis, heeft de CRF450RX al een voordeel, en samen met de grotere enduro-brandstoftank, het 18-inch achterwiel en de zijstandaard profiteer je van alle upgrades. Dit model is dus lichter. De motor levert meer vermogen en koppel dankzij een nieuwe cilinderkop, inlaat en uitlaat, plus een op maat gemaakte ontstekingstiming voor elke versnelling. En we hebben HRC Launch Control toegevoegd. Een herziene afstelling van de Showa-vering, de optimalisatie van de stijfheidsbalans van het frame, een nieuwe voorste remklauw en verstelbare Renthal-fatbars maken dit fantastische pakket compleet.

Close-up van het stuur van de CRF450RX
Close-up van het wiel van de CRF450RX
Close-up van de uitlaat van de CRF450RX.
Close-up van het chassis van de CRF450RX.

MOTORCROSS OF ENDURO

Kies je wapen

CRF450R, rechterkant. CRF450R Sinds de introductie in 2002 heeft de CRF450R zichzelf al bewezen als complete motorcrossmachine, waarmee de bestuurder de volledige controle heeft. Een volledig nieuw ontwerp uit 2017 dat is begeleid door HRC, plus de elektrische starter als standaarduitrusting leidt ons rechtstreeks naar de nieuwe CRF450R; HRC heeft meer vermogen en een hoger koppel en de Launch Control-functie toegevoegd, en heeft tevens het chassis verbeterd.
CRF450RX, rechterkant. CRF450RX De CRF450RX beschikt over zowel het pure motorcross DNA om vlot elke enduro-rit mee te rijden, als het potentieel om met vertrouwen snelle stukken af te werken, steile beklimmingen aan te kunnen en technische stukken te doorkruisen. En net als bij de nieuwe CRF450R is het rijpakket verbeterd, waardoor deze motorfiets een formidabel offroad-wapen is geworden dat verwoestend snel is op de grond, en ook na verloop van tijd gebruiksvriendelijk is.

Ontdek de CRF450R

KLEINE WIJZIGINGEN. GROOTSE VOORDELEN

Hogere snelheid na verloop van tijd. Wat is er belangrijker?

Ga sneller de bocht in. Kom sneller de bocht uit. Elke keer opnieuw.

Meer vermogen en koppel uit de Unicam-motor van 449cc van de CRF450RX halen was een kwestie van het doorvoeren en combineren van gedetailleerde ontwikkelingen van HRC, en dat merk je meteen zodra je gas geeft. Het compressiegedeelte van de verbrandingskamer, het omloopprofiel van de zuiger, de zuigerveer en de drijfstang zijn herzien. Een nieuw luchtfilterelement met een groter oppervlak laat meer lucht door, terwijl de nieuwe PGM-F1-instellingen gebruikmaken van deze verbeterde luchtstroming, en tweemaal per cyclus brandstof kunnen inspuiten. Ook de uitlaat is nu voorzien van andere boringen met een grotere diameter, vanaf de splitsing van de uitlaatpijp. En de totale lengte van de uitlaat aan de linkerkant, van de poort tot de punt, is verlengd met 187 mm, waarbij de rechter demperbuis 98 mm langer is gemaakt. Dankzij een versnellingspositiesensor kunnen er drie specifieke ontstekingstimings worden toegepast voor de 1e en 2e, 3e en 4e, en 5e versnelling. Oh, en we hebben de kickstarter verwijderd.

HRC Launch Control

De HRC Launch Control-functie is ontwikkeld met directe inspraak van professionele Honda-racers, en biedt drie bedieningsniveaus waarmee de CRF450RX meteen vanaf de start de voorsprong kan pakken. Niveau 1 werkt op 8000 rpm en is geschikt voor modderige omstandigheden, of voor minder ervaren bestuurders. Niveau 2 is de basisinstelling voor droge omstandigheden en werkt op 8500 rpm. Niveau 3 start met 9500 rpm en is bedoeld voor bestuurders met veel ervaring.

CRF450RX, rechterkant.
Close-up van de motor van de CRF450RX.

Engine Mode Select Button (EMSB)

De CRF450RX is ontworpen om te racen op allerlei soorten terreinen, zodat het karakter van de motor kan worden aangepast aan de omstandigheden. En met de drie modi van de Engine Mode Select-knop (EMSB) is dat allemaal mogelijk. Modus 1 levert een uitgebalanceerd vermogen en koppel, geschikt voor de meeste omstandigheden. Modus 2 biedt een soepeler vermogen en koppel, voor verbeterde tractie van het achterwiel op gladde of modderige ondergronden, terwijl Modus 3 voor een agressieve manier van rijden zorgt, voor rijden in diep zand. Modus 2 en 3 kunnen verder worden aangepast met het bestaande HRC-instelgereedschap voor het instellen van hardware en software.

Close-up van het chassis van de CRF450RX.

Getoonde afbeeldingen zijn niet conform de Europese specificatie