Sluiten
Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

Honda CRF450L

DUAL-PURPOSE-DROOMMACHINE

Het wachten is voorbij. De dual-purpose-motorfiets waarvan je zo lang hebt gedroomd is er. De CRF450L blinkt uit op de weg en op off-road-wegen, en is gemaakt om je overal naartoe te brengen.

Scrollen

Productlogo Honda CRF450L.

Het beste van twee werelden

De CRF450L is een combinatie van hoogwaardige wedstrijdprestaties en volledige geschiktheid en betrouwbaarheid voor op de openbare weg. Bovendien is het waar dan ook een genot om erop te rijden.

Een nieuwe definitie van dual-purpose

De CRF450R geschikt voor de weg maken.

De CRF450L lijkt op de CRF450R met een reden. Het is een CRF450R. Hetzelfde aluminium balkenframe, een Unicam-motor van 449cc en Showa-vering. We hebben dit model omgetoverd tot een volwaardige racemachine met meer koppel bij lage toerentallen, een versnellingsbak met zes versnellingen, volledig geschikt gemaakt voor de openbare weg en voorzien van een LED-verlichtingspakket met heldere lampen. En de motorfiets is geproduceerd met de hoogwaardige technologieën waar Honda bekend om staat.

 

Close-up van de motor van de CRF450L
Close-up van de motor van de CRF450L
CRF450L gezien vanaf de voorkant, op een modderweggetje in een bos.
Close-up van het stuur van de CRF450L

Vermogen in balans

En waarom dit belangrijk is...

De elektrische startmotor van de CRF450L en de Unicam-motor van 449cc met vier kleppen zorgen voor een goede verdeling van het koppel vanaf lage toerentallen, zodat het achterwiel meer grip heeft, ongeacht de omstandigheden van de ondergrond. De motorfiets is samen met de CRF450RX-enduromotorfiets ontworpen, en beschikt over een unieke zwaardere aandrijfmassa en een compressieverhouding van 12,0:1. De zuiger is voorzien van drie veren voor een goede duurzaamheid op de lange termijn en de ACG is verbeterd om extra stroom aan de verlichting te kunnen leveren en om ervoor te zorgen dat de accu wordt opgeladen bij lagere snelheden.

Koppel versus kracht

Als je niet op een motorcrosscircuit rijdt, kan er kostbare energie verloren gaan door een te hoog piekvermogen. Op de weg gaat het erom dat koppel wordt omgezet in aandrijving, en de CRF450L zorgt voor een krachtig, vloeiend koppel van 32Nm, uitgebalanceerd met een vermogen van 18kW, om het leven van de bestuurder eenvoudiger te maken, in plaats van moeilijker.

CRF450L vooraanzicht

Hoge all-round-prestaties van de Unicam-motor van 449cc met vier kleppen.

Close-up van de radiator van de CRF450L.

De grote radiator is tevens voorzien van een elektrische ventilator.

Onderhoudsintervallen in de praktijk

Honda staat bekend om haar zeer geavanceerde technologieën en de hoge kwaliteit van haar producten. Volgens het oorspronkelijke ontwerp van de CRF450L moet het lucht-/oliefilter elke 1000 km worden vervangen, en is groot onderhoud slechts om de 32.000 km vereist.

 

Close-up van de linker stuurhandgreep van de CRF450L.

Hoogwaardige bediening voor langdurig gebruik.

Wendbaarheid plus stabiliteit is zelfvertrouwen

Offroad-prestaties op de openbare weg.

Een afgestelde stijfheidsbalans tussen het aluminium frame en de swingarm van de CRF450L biedt kracht, stabiliteit en een goed gevoel. De Showa USD-vork van 49 mm en de Pro-Link-achtervering zijn volledig afstelbaar door middel van de veervoorspanning en de demping die speciaal zijn herzien voor gebruik op de openbare weg. Dankzij een 18-inch achterwiel, met aandrijfdemping om de versnellingsbak en de ketting te beschermen, heb je een ruime keuze aan banden, terwijl de voorste remschijf van 260 mm met golfpatroon en de remklauw met twee zuigers, en een achterste remschijf van 140 mm en een remklauw met één zuiger ervoor zorgen dat je gedoseerd, maar zeer krachtig kunt remmen.

VOLLEDIG AANPASBAAR

Showa-vering aan de voor- en achterkant met een veervoorspanning en demping die speciaal zijn aangepast voor gebruik op de openbare weg.

Close-up van de voorvork van de CRF450L.

Getoonde afbeeldingen zijn niet conform de Europese specificatie

CRF450L, rechterkant.

WEDSTRIJD-DNA

Het aluminium twin-spar-frame is gelijk aan het frame van de befaamde CRF450R MX1-motorfiets.