Sluiten
Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

Honda CRF250RX

Zet alles op alles

de machine voor topprestaties

topvermogen, meer koppel

We hebben de verbluffende topprestaties in het hogere toerenbereik van het DOHC blok van de CRF250RX behouden, maar hebben meer koppel voorzien bij lage toerentallen om de springkracht en de versnelling bij het uitkomen van de bocht te verbeteren.

 

 

de perfecte start

Met de drietraps HRC Launch Control kun je zeer snel uit het starthek komen. En dit geldt zowel voor amateurs als voor pro's, en in alle mogelijke rijomstandigheden.

 

Scrollen

Productlogo Honda CRF250RX.

Lichtgewicht klasse

De CRF250RX is de offroad machine die je tot nu toe nooit gevonden hebt. Het is een trail/enduro machine op basis van de CRF250R die topprestaties levert en die speciaal ontworpen werd om voordeel te halen uit alle troeven die een lichte 250 biedt: vlot te besturen en soepele wendbaarheid.

Makkelijk snel gaan

Waarom het moeilijk maken?

De CRF250RX heeft hetzelfde aluminium balkenframe en dezelfde motor als de CRF250R en is daardoor al een speciale machine. Deze motorfiets is bovendien uitgerust met een Showa vering die aangepast werd voor gebruik buiten een motorcrosscircuit, met een 18 inch achterwiel, een grotere brandstoftank en een zijstandaard. Voor het echt harde en technische werk zijn de grotere machines niet wendbaar genoeg en wordt het rijden bijna een marteling. In dergelijke omstandigheden is de CRF250RX een droommachine. Zijn vermogensafgifte blijft je vooruit stuwen en zijn frame geeft je altijd een optimale grip die je perfect kunt gebruiken. Om makkelijk snel te gaan.

 

Close-up van de motor van de CRF250RX
Close-up subframe en luchtfilterbehuizing Honda CRF250RX
CRF250RX, rijdend op een circuit, driekwart linkervooraanzicht
CRF250RX, rijdend op een circuit, driekwart linkerachteraanzicht

MOTORCROSS OF ENDURO

Kies je wapen

CRF250R, rechterkant CRF250R De Honda CRF250R beschikt duidelijk over verbluffende wapens voor de harde strijd in de MX2 klasse. Deze machine is bovendien een basisplatform geworden dat zowel de enthousiaste amateur motorcrosser als de pro-racer bijzonder krachtige troeven geeft. Meer koppel bij lagere toerentallen, met hetzelfde ongelofelijke vermogen in het hogere toerenbereik, plus de frame updates... krachtige wapens die een beslissende voorsprong bieden op de rest.
CRF250RX, rechterkant CRF250RX De volledig nieuwe CRF250RX, een spiegelbeeld van de CRF450RX, op basis van de CRF250R. Snel, wendbaar en vlot bestuurbaar, een krachtige machine met perfecte aanpassingen voor een nieuwe rol in de cross-country/trail, maar ook voor een klim op glibberige modderwegen vol grote, stevige boomwortels of om kostbare seconden te winnen in een speciale race.

Ontdek de CRF250R

krachtcentrale

Verbluffende topprestaties met extra koppel bij lage toerentallen.

De CRF250RX heeft hetzelfde DOHC 4-kleps blok als zijn MX2 broer met dezelfde topprestaties in het hogere toerenbereik, maar met een herziene brandstofinjectie en ontstekingstiming voor een soepelere vermogensafgifte bij een meer algemeen offroad gebruik. Hij biedt meer koppel bij lage toerentallen dankzij een 44 mm gasklephuis om de luchtstroming te versnellen. De in- en uitlaatpoorten hebben een nieuwe vorm gekregen en het "sluitprofiel" van de uitlaatkleppen werd ook verminderd met 2°. De rechter uitlaatpijp is bovendien 50 mm korter. Iedereen kent de befaamde duurzaamheid van de Honda motoren en een nieuwe zuigerjet met 5 openingen zorgt voor een optimale zuigerkoeling.

HRC Launch Control

De HRC Launch Control functie werd ontwikkeld met directe inspraak van professionele Honda racers en biedt drie bedieningsniveaus waarmee de CRF250RX vanaf de start een mooie voorsprong kan nemen. Niveau 1 werkt op 8000 rpm en is geschikt voor modderige omstandigheden of voor minder ervaren rijders. Niveau 2 is de basisinstelling voor droge omstandigheden en werkt op 8500 rpm. Niveau 3 start met 9500 rpm en is bedoeld voor rijders met veel ervaring.

 

CRF250RX vooraanzicht

Een compacte 249 cc krachtpatser met topprestaties in het hogere toerenbereik en meer koppel bij lage toerentallen.

Close-up van de motor van de CRF250RX

HRC Launch Control optimaliseert de kracht bij het starten.

Engine Mode Select Button (EMSB)

Je kunt zeer ver komen met de CRF250RX als je het karakter van de motor precies aanpast aan de weg waarop je rijdt. Daarom zijn er 3 modi voorzien op de Engine Mode Select Button. Modus 1 zorgt voor een gebalanceerde afgifte van vermogen en koppel is dus geschikt voor de meeste rijomstandigheden. Modus 2 biedt een soepeler vermogen en koppel, voor een verbeterde tractie van het achterwiel op gladde of modderige ondergronden, terwijl modus 3 voor een agressieve manier van rijden zorgt om in diep zand te rijden.

 

 

ga tot het uiterste

Troeven van dit frame.

CRF250RX, rechterkant

Het 21 inch DID voorwiel en het 18 inch DID achterwiel hebben een zwarte afwerking en zijn voorzien van Dunlop Geomax AT81 Enduro banden.

Het taps toelopende aluminium twin-spar frame van de zevende generatie van de CRF250RX werd ontworpen op basis van het principe van de massacentralisatie. Alles werd dus zo dicht mogelijk bij het lage zwaartepunt van de machine geplaatst om de tractie van het achterwiel te verbeteren. De volledig aanpasbare Showa vering vormt een perfecte aanvulling van dit principe. Een 18 inch achterwiel biedt natuurlijk veel mogelijkheden voor de bandenkeuze en een gesmede aluminium zijstandaard kan gemakkelijk worden ingeklapt. De hertekende remklauw vooraan gebruikt zuigers met verschillende maten en is lichter en krachtiger, terwijl een nieuwe vorkbescherming de kans op schade door stenen sterk vermindert.

Renthal control

De Renthal fatbar vermindert het gewicht van het besturingssysteem en buigt lichtjes om het comfortgevoel te verhogen. Op de bovenste kroonplaat zijn twee plaatsen voorzien voor de stuurhouder zodat het stuur 26 mm naar achteren of naar voren kan worden verplaatst. Wanneer je de houder 180° draait, kun je het stuur nog 10 mm verder verplaatsen van de basispositie. Er zijn dus vier unieke rijposities mogelijk.

 

CRF250RX, links, in de natuur, 2 mannen in de achtergrond

Getoonde afbeeldingen zijn niet conform de Europese specificatie

Close-up van de motor van de CRF250RX

Massagecentraliseerd, taps toelopend aluminium twin-spar frame van de zevende generatie.