Het taps toelopende aluminium twin-spar frame van de zevende generatie van de CRF250RX werd ontworpen op basis van het principe van de massacentralisatie. Alles werd dus zo dicht mogelijk bij het lage zwaartepunt van de machine geplaatst om de tractie van het achterwiel te verbeteren. De volledig aanpasbare Showa vering vormt een perfecte aanvulling van dit principe. Een 18 inch achterwiel biedt natuurlijk veel mogelijkheden voor de bandenkeuze en een gesmede aluminium zijstandaard kan gemakkelijk worden ingeklapt. De hertekende remklauw vooraan gebruikt zuigers met verschillende maten en is lichter en krachtiger, terwijl een nieuwe vorkbescherming de kans op schade door stenen sterk vermindert.
Renthal control
De Renthal fatbar vermindert het gewicht van het besturingssysteem en buigt lichtjes om het comfortgevoel te verhogen. Op de bovenste kroonplaat zijn twee plaatsen voorzien voor de stuurhouder zodat het stuur 26 mm naar achteren of naar voren kan worden verplaatst. Wanneer je de houder 180° draait, kun je het stuur nog 10 mm verder verplaatsen van de basispositie. Er zijn dus vier unieke rijposities mogelijk.