Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

Honda hybride technologie

Kracht tot de tweede macht

Scrollen

Honda productlogo.

Een formule voor de toekomst.

De Honda hybrides leveren responsieve prestaties en waarborgen een zuinig verbruik en veel lagere emissiewaarden.

Een blauwdruk voor een groenere toekomst

Honda hybride auto's

In de huidige en toekomstige milieubewuste wereld hanteren de emissienormen voor moderne wagens steeds strengere waarden.

Nieuwe voorschriften hebben de rijkosten al doen stijgen en die tendens zal morgen ongetwijfeld sterker worden. De tijd is dan ook rijp voor hybride energie en de populariteit van deze wagens zal nog toenemen omdat hybride wagens ook een aanzienlijk zuiniger brandstofverbruik en lagere CO2-emissies waarborgen dan voertuigen met traditionele brandstoffen. Het is eigenlijk doodeenvoudig: hybride auto's hebben een definitieve plaats verworven en leveren bovendien aanzienlijke besparingen op.

Hybride auto's van Honda

We zullen hybride wagens blijven ontwikkelen en zo bijdragen tot een koolstofarme samenleving.

Onze deskundigheid na jaren van ontwikkeling van hybride auto's is gebaseerd op creativiteit, innovatie en permanente verbetering. In 1999 lanceerden we met de Insight eerst de hybride aandrijvingstechnologie. We hebben deze technologie daarna aanzienlijk verbeterd om ons gamma van hybride auto's steeds verder uit te breiden.

Sporthybride SH-AWD

Dit is onze nieuwe generatie vierwielaandrijving waarin het voertuig een benzinemotor combineert met een grote elektrische motor voorin en twee elektrische motoren achterin. Deze bijzondere hybride aandrijving levert een grote bijdrage tot de superieure prestaties in de bochten en bij het remmen, en is bovendien zeer brandstofzuinig. Daarom noemen we het ook een Super Handling – All-Wheel Drive.

Honda hybride prestaties i-MMD

Een zeer responsieve en soepele rijervaring dankzij een zelfdenkend systeem.

Vooraanzicht hybride Honda NSX, geparkeerd in een garage.

De fantastische NSX. Onze superhybride met Super Handling All-Wheel-Drive. De combinatie van de onmiddellijke koppelrespons, geproduceerd door de drie elektrische motoreenheden, met de V6-benzinemotor levert verbluffende prestaties en besturing op.

Vooraanzicht Honda CR-V, rijdend in de bergen.

De Honda CR-V. De meest populaire SUV ter wereld moet na zijn lancering in Europa nog populairder worden.

We noemen het de intelligente Multi-Mode Drive. Het systeem schakelt tussen drie modi naargelang van de rijomstandigheden en van het wegtype.

Dubbel vermogen

Eenvoudig uitgedrukt: onze geavanceerde hybride wagens combineren de voordelen van benzinemotoren met de troeven van elektrische motoren. Ze werden speciaal ontworpen om veel zuiniger te functioneren door de brandstofzuinigheid van een benzinemotor te koppelen aan de kracht van elektrische motoren. Ze werken harmonisch en naadloos samen om een soepele kracht en een responsieve versnelling te bieden wanneer u ze nodig hebt.

Onze nieuwe hybride SUV

De volledig nieuwe Honda CR-V hybride.

Op basis van het i-MMD twee-motoren-systeem, hebben we onze eerste mainstream hybride SUV gemaakt die verkocht zal worden in Europa als volledig nieuwe Honda CR-V. Dankzij onze befaamde topkwaliteit, veelzijdigheid en een toonaangevend ruim interieur zult u in deze nieuwe CR-V op een bijzonder zuinige manier nieuwe horizonten ontdekken. De wagen werd gebouwd rond een 2,0 liter benzinemotor met Atkinson-cyclus en onze unieke hybride aandrijving.

Zijaanzicht Honda CR-V hybride auto.

Drijfkracht

Honda hybride prestaties.

Vooraanzicht Direct Drive motoreenheden van de NSX.

De Direct Drive motoreenheden van de NSX maken deel uit van de technologisch meest geavanceerde motor die we ooit hebben gebouwd.

De Honda i-MMD hybride aandrijving levert een sterke, onmiddellijke respons via twee elektrische motoren voor een echt opwindende rijervaring. Maar niet alleen dat elektronische koppel is een opvallende troef omdat onze hybride voertuigen u immers het beste van twee werelden bieden. Dit type van intelligente aandrijvingstechnologie zal automatisch en naadloos schakelen tussen de elektrische energie bij lagere snelheden en de benzinekracht bij hogere snelheden en dit op de meest efficiënte manier.

Soepel en rustig

De ervaring van het rijden met een Honda hybride is absoluut uniek. Niets is vergelijkbaar met het kalme en serene gevoel bij die rustige aanloop in de elektrische modus. Dan grijpt de benzinemotor in. De overgang verloopt altijd rustig en soepel. U zult zich zelfs afvragen of die motor wel gestart is.

Geen stopcontact nodig

Een fantastisch voordeel van deze hybride is dat u nooit wanhopig op zoek moet naar een oplaadstation of dat u thuis geen speciaal stopcontact moet installeren. Tijdens het rijden laadt de motor de batterij continu op. U moet dus alleen maar benzine tanken, zoals bij een normale auto. Doodeenvoudig.

Meer voor minder

Met een hybride betaalt u minder brandstof en bespaart u dus geld. Een lager brandstofverbruik staat ook borg voor lagere emissiewaarden: veel beter voor uw portefeuille en voor het milieu.

Gemoedsrust

Vijf jaar lang of 100.000 km ver, naargelang van het gebruik van uw wagen, u hoeft zich geen zorgen te maken. De Honda i-MMD batterij is immers volledig gedekt door een uitgebreide en veelomvattende garantie. We laten u nooit in de steek.

Intelligente hybride

Een zelfdenkend systeem.

Close-up zijaanzicht intelligent Multi-Mode Drive systeem.

Het i-MMD (intelligent Multi Mode Drive) systeem bepaalt hoe de benzinekracht en de elektrische energie op de meest efficiënte manier worden gebruikt. De bestuurder moet dus nooit schakelen tussen de drie rijmodi: elektrische aandrijving, hybride aandrijving en motoraandrijving.

Hoe werkt de hybride bij elektrische aandrijving?

Bij elektrische aandrijving krijgt de propulsiemotor zijn energie alleen van de batterijen. Dit levert een superstille rijervaring met nul-emissies op.

Hoe werkt de hybride aandrijving?

Bij hybride aandrijving levert de benzinemotor vermogen aan de elektrische generatormotor die op zijn beurt vermogen aflevert aan de elektrische propulsiemotor. Alle overtollige vermogen van de benzinemotor wordt teruggeleid naar de generatormotor om de batterijen op te laden.

Hoe werkt de hybride bij motoraandrijving?

Bij motoraandrijving worden de wielen aangedreven door de benzinemotor. Er is een "on-demand" boost met piekvermogen beschikbaar via de elektrische motor als u bijvoorbeeld snel moet inhalen.

Honda hybride aandrijvingsmodi in werking

In de meeste stedelijke rijomstandigheden schakelt het voertuig tussen de hybride aandrijving en de elektrische aandrijving omdat dit de hoogste efficiëntie oplevert.

Honda Hybrid drive modes video.

FAQ's over de Honda hybride

Wat is hybride technologie en hoe werkt het?

Close-up Honda hybride logo.

We geven hier natuurlijk te veel informatie om in één keer te verwerken. Daarom hebben we verschillende hoofdstukken voorzien met telkens een vraag die u kunt stellen. Op die manier krijgt u een beter inzicht in de werking van de Honda hybride technologie.

Wat gebeurt er als ik de wagen start?

Als de wagen start, doet de benzinemotor de elektrische motor draaien die dan functioneert als een generator. Hij zet energie van de motor om in elektriciteit die opgeslagen wordt op de batterij.

Hoe en wanneer gebruikt de wagen alleen elektrische energie?

Voor de eerste versnelling, voor het rijden bij lage snelheden en voor het achteruitrijden gebruikt de elektrische motor elektriciteit van de batterij om de wagen aan te drijven. U kunt 's morgens vroeg dus stil uw huis verlaten zonder de buren te wekken. Als de batterij moet worden opgeladen, start de motor en zet de generator energie van de motor om in elektriciteit die dan opgeslagen wordt op de batterij.

Hoe en wanneer gebruikt de wagen alleen de energie van de benzinemotor?

De benzinemotor werkt het efficiëntst bij de ingestelde rijsnelheden en illustreert dan perfect de troeven van dit systeem: hij drijft de wagen aan en levert tegelijk energie om de batterij op te laden voor later gebruik.

Heb ik een stopcontact nodig?

Een Honda hybride moet nooit worden opgeladen. De wagen gebruikt de overtollige energie van de benzinemotor en energie door regeneratief te remmen om de batterijen continu op te laden. Zolang de motor draait, wordt elektriciteit opgewekt en opgeslagen op de batterij.

Wat gebeurt er als ik snel moet inhalen?

Voor een krachtige versnelling of als bijkomend vermogen nodig is, worden de benzinemotor en de elektrische motor samen gebruikt voor de voortbeweging van de wagen. Als het gaspedaal ingedrukt wordt, krijgt de wagen een bijkomend vermogen van de batterij om de elektrische motor te voeden voor die enkele extra km/uur!

Wat is regeneratief remmen?

Regeneratief remmen zet anders verspilde energie door het remmen om in elektriciteit en slaat ze op op de batterij. In dit remtype wordt de elektrische motor omgekeerd: in plaats van elektriciteit te gebruiken om de wielen te doen draaien, draaien de roterende wielen de motor om om elektriciteit op te wekken.