Sluiten
Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

Super Sport CBR1000RR, Fireblade SP, Studio, Tricolour, Zijaanzicht

CBR1000RR

Fireblade SP

“Racen maakt onze motoren beter” Soichiro Honda

Ontworpen voor maar één ding: prestaties.

De nieuwe CBR1000RR Fireblade SP heeft de filosofie van 'totale controle' geadopteerd en deze aangepast op het circuit. Door toevoeging van Öhlins voor- en achtervering, Brembo monoblock voorremmen, een enkel zadel en de unieke kleurstelling is een exclusieve machine ontstaan met een pure focus op het verkorten van rondetijden – niets anders.

TOTALE CONTROLE

De CBR1000RR Fireblade SP injecteert een shot adrenaline direct in het hart, en dat levert prestaties op die het begrip 'totale controle' een heel nieuwe plaats geven. Een plaats waar alles draait om de fracties van een seconde die van een ronde worden afgehaald, en waar het leven pas echt begint op het randje van de realiteit.

De legende zit nog steeds in de race van perfectie.

Super Sport CBR1000RR, Fireblade SP, Dynamisch, Locatie, Tricolour, Voorzijde

MINDER GEWICHT, MEER POWER. ENORME POTENTIE.

Het geslepen subframe is lichter en compenseert het extra gewicht van de Öhlins voorvork van het racetype en de Brembo remklauwen; de CBR1000RR Fireblade SP is in totaal 1 kg lichter.

De 999,8 cc viercilindermotor van de CBR1000RR Fireblade SP is gewapend met een getunede cilinderkop en gepolijste in- en uitlaatpoorten. Het maximale vermogen is met 2 kW toegenomen tot 133 kW, en de 35 mm dikke uitlaatpijpen zorgen voor extra koppel bij middelhoge toerentallen.

Super Sport, CBR1000RR Fireblade SP, Locatie, Dynamisch

De vlam dooft nooit

Het concept is niet veranderd.

Driekwart vooraanzicht van Honda Fireblade, met zicht op linkerkant, op het circuit met rijder.

Winnaar van de Senior 2013, John McGuiness op de CBR1000RR Fireblade op Creg-ny-Baa.

Daarom hebben we steeds wegraces als de Isle of Man TT gedomineerd, waar de Fireblade alle drie podiumplekken behaalde in de Superbike-wedstrijd van 2013.

Tentoonstelling van klasse

John McGuiness veroverde de geblokte vlag in de prestigieuze Senior TT-race, met een ronderecord van 131, 578 mijl per uur voor het Honda Legends Race Team.

Opgedeelde afbeelding: Portret van John McGuiness, driekwart vooraanzicht van McGuiness op een Fireblade, die een wheelie doet!
Driekwart aanzicht van de Honda Fireblade motorfiets op het circuit met rijder. Oude afbeelding (Locatie).

Winnaar van de wereldtitel in 1966, Mike Hailwood op de gierende RC166.