Sluiten
Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

Honda CB1100 EX

Een moderne klassieker

Authentieke lijnen

Scrollen

Logo Honda CB1100EX.

Een bekend gezicht

Voor sommige rijders zal deze motor met zijn dubbele tellerpartij, grote tank en verchroomde uitlaten, herinneringen oproepen. Voor andere zal hij nieuwe en memorabele momenten creëren.

De droom leeft verder

Geniet steeds opnieuw van mooie momenten.

De Honda CBR1100 EX is een moderne luchtekoelde viercilinder met een pittig uitlaatgeluid. Aantrekkelijke kenmerken, zoals de zijpanelen in geborsteld aluminium en spaakwielen, scheppen een uiterlijk dat recht uit de seventies lijkt te komen. Met een verbeterd blok, slipperkoppeling en Showa ophanging - die veel mooi chroom toont - ziet hij er niet alleen uit om van te dromen, hij rijdt ook als een droom.

Close-up lichten Honda CB1100 EX.
Close-up aluminium zijpaneel Honda CB1100 EX.
Driekwart achteraanzicht Honda CB1100 EX en rijder.
Close-up cilinder Honda CB1100 EX.

Roadster of café-racer

Wat is jouw stijl: pure klassieker of or rauwe custom?

Zijaanzicht Honda CB1100 EX. CB1100 EX De CB1100EX is uitgerust met roestvrij stalen wielen, de 41mm Showa Dual Bending Valve voorvork met instelbare veervoorspanning, chroom achterschokbrekers en hertekend in- en uitlaatsysteem en een assist slipperkoppeling.
Zijaanzicht Honda CB1100 RS. CB1100 RS Met het uiterlijk van een klassieke superbike, is de CB1100RS uitgerust met een 43 mm Showa Dual Bending Valve voorvork, achterschokbrekers met extern reservoir en een scherpere geometrie. Sportieve gegoten 17-inch aluminium velgen met dubbele radiaal gemonteerde vierzuigerklauwen en zwevende remschijven. Het blok heeft een assist slipperkoppeling en een verbeterd in- en uitlaatsysteem.

Bekijk de CB1100 RS

Vlot rijden

Nieuwe voor- en achterophanging door Showa.

Close-up van ophanging CB1100 EX.

Dit is lichter dan een conventionele vork en biedt een zeer lineaire dempingskarakteristiek, afhankelijk van snelheid en met een soepele werking.

Voorvork

De CB1100EX heeft een hertekende 41 mm Dual Bending Valve vork voor een precies stuurgevoel. Binnenin zit een klepstructuur die de demping aanpast naargelang de omstandigheden. Deze eenvoudige maar innovatieve technologie - een wereldprimeur - biedt superieure prestaties die vergelijkbaar zijn met die van veel duurdere vorken.

Achterschokbrekers

De dubbele Showa achterschokbrekers met veel mooi ogend chroom, bieden instelbare veervoorspanning en bedienen een sterke stalen swingarm. Deze combinatie staat garant voor een uitstekende stabiliteit en een goede feedback van het achterwiel, zelfs met een passagier achterop.

Close up van achterophanging CB1100 EX.

Een eerbetoon

Het verleden haalt je soms in.

Honda CB1100 EX op steun in workshop.

Vergeleken met de beroemde CB750 Four - hier getoond op de achtergrond - valt het op hoe dicht de klassieke styling aanleunt bij die van de originele superbike.

In den beginne

In 1969 kondigde het geluid van een luchtgekoelde viercilinder het begin van het superbike-tijdperk aan: de CB750 Four veranderde alles.

Het was een mijlpaal in de motorgeschiedenis en de perceptie van motoren en hoe je ermee kon rijden veranderde voorgoed. De CB1100 EX is een rechtstreekse afstammeling en een pure moderne klassieker. Net zoals de CB750 is dit een motor die zijn plaats in de geschiedenis verdient.

The originele look

Aluminium carterdeksels contrasteren met de zwarte afwerking van het blok en de chromen details op de cilinderkop. De vier aflopende uitlaatbochten hebben een dubbele wand om hitteverkleuring te voorkomen. Ze eindigen in hooggeplaatste dempers die een goede grondspeling garanderen.

Foto van motorblok Honda CB1100 EX.

De chromen uitlaatbochten passen perfect bij de luchtekoelde vierpitter.

Foto van koplampen en nummerplaat Honda CB1100 EX.

Het LED-achterlicht, de knipperlichten en de nummerplaathouder werden ontworpen om bij het gestroomlijnd design te passen. Zonder voorbij te gaan aan de klassieke lijnen uit vervlogen tijden.