Sluiten
Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

Honda CRF250R

Ultieme acceleratie

Zinderende prestaties

Drukknop

Elektrisch starten

 

met volledig elektronische ontsteking 

Rode zone vanaf

14.400tpm

 

Volledig nieuwe DOHC-motor

Eis de bochten op

Scrollen

Productlogo Honda CRF250R.

De rode kogel

Een waanzinnig snelle MX2 motor, compleet nieuw ontworpen met een nog hoger topvermogen, zodat je op kop blijft. Hij is slim ontworpen en uitstekend in balans.

Absolute holeshot

Bocht één is het hoofddoel; wees daar als eerste en de zege is binnen handbereik.

Dankzij een compleet nieuwe motor en nieuw chassis, direct afgeleid van de HRC CRF450R en MX fabrieksteams, voel je je op de CRF250R als een fabrieksrijder. De vermogen-gewichtverhouding is verbeterd voor nóg betere rijeigenschappen, stabiliteit en tractie. De prestaties kunnen worden aangepast via drie instelbare mappings – EMSB (Engine Mode Select Button) – om het motorvermogen af te stemmen op je eigen voorkeur, de rijeigenschappen en het circuit. Deze machine is gebouwd om overal een voordeel te behalen.

Close-up subframe en luchtfilterbehuizing Honda CRF250R.
Voorwiel en schijfrem Honda CRF250R.
Close-up tank en radiatorflappen Honda CRF250R.
Close-up motorblok en aluminium frame Honda CRF250R.

Onversneden energie

Een nieuwe krachtige, hoogtoerige motor vormt het hart.

De grote verandering is een DOHC-cilinderkop boven op een cilinder met overvierkante boring. Deze combinatie staat grotere in- en uitlaatpoorten toe - en meer kleplift - voor een grotere gasstroom. De compressieverhouding is verhoogd naar 13,9:1. Deze krachtbron ontwikkelt een indrukwekkend topvermogen zonder verlies aan trekkracht, precies wat je nodig hebt om snel uit het starthek te komen.

Instellingen

Tune je machine naar eigen wens: Modus 1 gebruikt de standaardcombinatie van ontstekings- en brandstofmappings voor gebalanceerde vermogens- en koppelafgifte. Modus 2 is zachter met een vlotte gasrespons terwijl modus 3 agressiever is met een fluksere gasrespons. 

Achteraanzicht Honda CRF250R.

Slank, licht en sterk; dit is het aanzicht dat de meeste van je rivalen zullen te zien krijgen.

Dwarsdoorsnede motorblok CRF250R.

Met het nieuwe, compacte en hoogtoerige blok heb je nog meer kans om nummer één te worden met de CRF250R.

Het rijden

De bevestiging van het koppelingshendel is eenvoudiger en lichter en binnenin is een verbeterd koppelingshuis voorzien op de hogere belasting van het hoogtoerige motorblok. Een vijfversnellingsbak, met close-ratio's voor de eerste en tweede voor een bliksemsnelle acceleratie, is gemaakt van nieuwe supersterke materialen en is 200 gram lichter dan die van de vorige CRF250R.

 

Close-up koppelingshendel en de selectieknop voor de motormappings Honda CRF250R.

De rij-modi kunnen aangepast worden door een eenvoudige druk op de knop op de linkerstuurhelft.

Gesmeed voor het heetst van de strijd

Een robuust en licht frame, geperfectioneerd na jaren van harde competitie.

Driekwart achteraanzicht Honda CRF250R.

De zithoogte is verhoogd tot 957 mm en er is meer grondspeling, die bedraagt nu 327 mm.

Er ging ook veel aandacht naar de ophanging en de stuureigenschappen: een volledig instelbare Showa achterschokbreker is gemonteerd op de centrale lijn van de motor voor een betere massacentralisatie. De nieuwe 49 mm Showa USD-voorvork met stalen veren staat borg voor een soepele, progressieve werking en is volledig verstelbaar: een combinatie die vergelijkbare specificaties als die van fabrieksvering oplevert.

Maximale tractie

De CRF250R maakt gebruik van een aluminium CRF-frame van de zevende generatie - hetzelfde als dat van de CRF450R - voor verbeterd bochtengedrag, stabiliteit en tractie. De balken lopen taps toe, zodat een nauwkeurige balans wordt verkregen tussen stijfheid en flexibiliteit. In combinatie met de langere swingarm staat het ook in voor een betere tractie van het achterwiel en een verbeterde feedback. 

Close-up subframe Honda CRF250R.

Het subframe is gemaakt van geperst aluminium en is 20% lichter dan voorheen, waardoor ook dit bijdraagt tot de massacentralisatie.

Close-up achterophanging Honda CRF250R.

De ophanging van de CRF250R is volledig instelbaar naargelang het gewicht en de stijl van de rijder, zodat er op elk soort ondergrond optimale prestaties zijn.