Taal Sluiten

Klik om taal te wijzigen

Zijaanzicht van Honda Civic Hatchback met een man die nadenkt over ideeën.

GEÏNSPIREERD DOOR DROMEN

"Als u een superieur product maakt, zullen mensen het kopen" – Soichiro Honda

Close-up van Honda Civic Type R met ernaast de circuitrondetijden.

Onze filosofie is gebaseerd op een fundamentele overtuiging: onze klanten gelukkig maken en hun leven verbeteren. We zullen er altijd naar streven om onze ideeën te ontwikkelen en onze ambities waar te maken, waarbij we het plezier en de opwinding die dit oplevert, met iedereen zullen delen.

ONZE FUNDAMENTELE OVERTUIGINGEN, BELEIDSLIJNEN EN PRINCIPES

Onze oprichters, Soichiro Honda en Takeo Fujisawa, ontwikkelden hun droom in onze Honda filosofie. Ze is gebouwd op twee fundamenten: respect voor het individu en iets wat wij "de drie geneugten" (The Three Joys) noemen. Deze filosofie wordt ook nu nog gedeeld door al onze medewerkers en ligt aan de basis van al onze bedrijfsactiviteiten.

Maar de Honda visie is meer dan alleen woorden. Onze medewerkers weten dat het bedrijf hen vertrouwt en hen aanmoedigt om zonder faalangst uitdagingen aan te gaan. Bij Honda wordt iedereen gerespecteerd. Soichiro zou het niet anders willen.

RESPECT VOOR HET INDIVIDU

Honda is een bedrijf gebaseerd op respect voor elkaar. We weten dat mensen hun eigen ideeën hebben. We moedigen onze medewerkers aan om ze uit te werken en om hiervoor hun verantwoordelijkheid te nemen. Onze cultuur van wederzijds vertrouwen helpt ons om op elkaar te rekenen en om onze kennis te delen.

Asimo en leerlingen in Honda's School of Dreams

DE DRIE GENEUGTEN: Kopen, Verkopen, Creëren.

Het eerste gezin dat een Honda FCX koopt.

Kopen

We willen dat onze klanten het gevoel hebben dat ze een verstandige keuze hebben gemaakt en jarenlang zullen genieten van de trouwe diensten van hun Honda.

Close-up van een Honda Civic 4-deurs met fietsendrager.

Verkopen

Ons gamma moet onze verdelers motiveren. Een verdeler kan moeilijk een product verkopen dat geen vertrouwen wekt.

Honda Uni Cub wordt gebruikt in een bibliotheek.

Creëren

Als onze klanten en verdelers tevreden zijn, kunnen onze ontwikkelingsteams fier zijn op hun werk.

DE WITTE OVERALLS

Iedereen op een fabrieksvloer van Honda draagt een witte overall, zelfs de directeur. Vuil valt op op witte kleren: als u de fabriek zo schoon mogelijk houdt, zal er geen vuil te zien zijn. Dat was Soichiro Honda’s idee in 1952 en we volgen deze regel nog altijd.

Vooraanzicht van Honda Civic 5-deurs met medewerkers.

Over de hele wereld dragen al onze monteurs nog altijd een witte overall als eerbetoon aan het originele idee van Soichiro.

"Goede producten kunnen niet in een smerige fabriek worden gemaakt."

Het werkplezier: in de wereld van Honda willen we dat iedereen plezier heeft in zijn werk, openlijk durft spreken, ambitie heeft en waarde hecht aan inspanningen. We zijn ervan overtuigd dat dit onze medewerkers helpt om hoogwaardige producten met een goede prijs-kwaliteitverhouding te produceren. Ons doel? Volledige klanttevredenheid.

Soichiro Honda en enkele fabrieksmedewerkers in witte overalls.

Ontdek hoe het allemaal begon

Ontdek hoe Honda werd geboren uit een droom en uit creatieve ambitie

Lees nu