Honda F1

Een nieuw tijdperk

Die goede oude tijd. De 'wonder years'. Een gouden tijdperk. McLaren-Honda gaat helemaal terug naar de jaren 80. Nu zijn we hier om opnieuw F1-geschiedenis te schrijven.

Scrollen

Testen, aanpassen, herhalen, vervolgen.

Motor van Honda F1-auto.

Ons werk is nooit af

Waarom we racen

Om verder te komen, ideeën te ontwikkelen, te testen, te falen en te leren, hebben we nieuwe uitdagingen nodig. Zij inspireren ons om anders te denken dan we ooit gedaan hebben.

En dat is precies wat de Formule 1 doet. Deze wedstrijd is de ultieme technische uitdaging. Dat betekent dat ons werk nooit klaar is. Nooit afgerond. We streven continu naar iets beters – een beetje meer vermogen, een fractie efficiënter.

Op het circuit is dit het verschil tussen deelnemer en kanshebber; tussen nederlaag en overwinning. Als de race voorbij is, maken we ons klaar om weer van voren af aan te beginnen.

De elementen van het racen

Bekijk het Honda lab

Onze krachtbronnen bundelen een verzengende hitte, elektrische schokken en ruwe berekeningskracht.

Een F1-krachtbron kan niet alleen meer vertrouwen op brute kracht voor de aandrijving van de auto over de racebaan. Rigoureuze nieuwe regels vragen om efficiëntie. We hebben verschillende technologieën bedacht die zorgen voor een maximaal vermogen met een minimale uitstoot van schadelijke stoffen.

Motorgeneratoren, energieopslag en slimme rekenkunde maken onze auto niet alleen zuiniger. Ze zorgen er ook voor dat onze 1.6 V6-turbomotor net zo krachtig is als de 2.4 V8 die in 2013 werd gebruikt.

Twee leden van de Honda F1-crew.
Motor van Honda F1-auto.
Honda F1-auto met leden van de crew.
Close-up van Honda F1-auto.

Ontworpen voor weg en wedstrijd

Tegenwoordig verschilt de aanpak van het maken van een F1-raceauto niet zo veel meer van die van een Honda auto voor op de weg.

Vooraanzicht van Honda Insight op weglocatie.

De Insight was de eerste hybride auto op de Amerikaanse markt.

In het seizoen van 2015 wordt efficiëntie beloond in de Formule 1 – en dat is waarom wij onze rentree hebben gemaakt. Het betekent namelijk dat we de winsten die we maken op het circuit kunnen gebruiken als inspiratie voor onze auto's op de weg. De uitdaging is hetzelfde: meer vermogen, minder brandstof.

Prestaties, opnieuw uitgevonden

We hebben er altijd naar gestreefd om de prestaties te optimaliseren met zo min mogelijk uitstoot van schadelijke stoffen – zelfs bij sportauto's als de NSX en de Civic Type R. Door onze terugkeer naar de hightech wereld van de F1 kunnen we doorgaan met het najagen van prestaties, efficiëntie en racespirit op het hoogste niveau.

Driekwart vooraanzicht van Honda NSX.

De Honda NSX is een mix van supercarprestaties en hybride technologie.

Driekwart vooraanzicht van Honda F1-auto op het circuit.

F1’s nieuwe 1.6 V6-turbomotor is voorzien van efficiënte, prestatieverhogende technologieën.